April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۰۸۷۰
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
0
این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که در سال 2006 با کد VE معرفی شد.
پول‌نیوز -هولدن کومودور یکی از مشهورترین خودروهای استرالیا است. این ماشین توسط شعبهٔ استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن تولید شده و پیشینهٔ آن به سال 1978 بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، کومودور در نسل‌ها و نسخه‌های مختلفی در حال تولید بوده است.

تولید آخرین «شورولت SS توسط هولدن» (+عکس)

 این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که در سال 2006 با کد VE معرفی شد. این نسل از کومودور که روی پلت‌فرم زتا جنرال موتورز ساخته شده است، در سال 2013 مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و با کد VF به بازار آمد.

تولید آخرین «شورولت SS توسط هولدن» (+عکس)

 سپس از سال 2014 نیز این خودرو تحت نام شورولت SS در ایالات‌متحده هم عرضه شد؛ بنابراین شورلت SS در اصل همان هولدن کومودور VF است که توسط هولدن در استرالیا تولید شده و به ایالات‌متحده صادر می‌شد.

اما چند وقت پیش خبر رسید که جنرال موتورز قصد دارد تأسیسات تولید خودروی خود در استرالیا را تعطیل کند و به همین دلیل تولید هولدن کومودور نیز امسال پس از چندین دهه برای همیشه خاتمه یافت. همچنین معلوم شد که جنرال موتورز تصمیم گرفته نسل جدید اوپل اینسیگنیا را به‌عنوان نسل پنجم هولدن کومودور به‌صورت وارداتی در استرالیا عرضه کند.

بدین ترتیب کارخانجات تولیدی جنرال موتورز در استرالیا به‌طور کامل در حال تعطیل شدن است.

 به همین دلیل حالا آخرین دستگاه شورلت SS نیز توسط هولدن در آدلاید استرالیا تولید شده و راهی ایالات‌متحده شد تا خط تولید کومودور و نسخهٔ آمریکایی‌اش شورلت SS کاملاً تعطیل گردد.

آخرین SS به رنگ مشکی بوده و به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز است. به مناسبت گرامیداشت تولید آخرین دستگاه این خودرو، کارکنان مرکز تولید هولدن در آدلاید این شورلت SS را امضا کردند. این کار به درخواست مالک آمریکایی آخرین شورلت SS صورت گرفته است.

 در طول مدت‌زمان تولید این سدان در استرالیا، هولدن درمجموع 12,953 دستگاه شورلت SS را برای بازار ایالات‌متحده تولید نمود. همچنین زیرمجموعهٔ استرالیایی جنرال موتورز تعداد 7305 دستگاه شورلت کاپریس پلیس را هم برای پلیس آمریکا تولید کرده است.

اما قبل از عرضهٔ شورلت SS در ایالات‌متحده، هولدن کومودور بین سال‌های 2007 تا 2009 تحت نام پونتیاک G8 در آمریکا عرضه می‌شد و در این مدت هولدن حدود 41 دستگاه پونتیاک G8 نیز برای بازار ایالات‌متحده تولید نمود. علاوه بر این، کوپهٔ هولدن مونارو نیز بین سال‌های 2004 تا 2006 به‌عنوان نسل جدید پونتیاک GTO در آمریکا عرضه شد که تعداد 31,500 دستگاه از این خودرو هم توسط هولدن به تولید رسید.



منبع:پدال
برچسب ها: خودرو ، شورولت ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: