کد خبر: ۲۳۲۳۳۷
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱
0
همایون مژدهی گفت: کمبود روی در اثر دریافت ناکافی، اختلال در جذب، افزایش دفع و یا افزایش نیاز به روی و عدم تکافوی دریافت به وجود می‌آید.
مواد غذایی مفید برای سلامت پوست ، مو و ناخن را بشناسیدپول‌نیوز - برای کمک به حفظ سلامت عمومی، تقویت مو و پوست و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن از مصرف منابع غذایی حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B غافل نشوید.

همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با اشاره به این که روی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ اظهار کرد: کمبود روی در اثر دریافت ناکافی، اختلال در جذب، افزایش دفع و یا افزایش نیاز به روی و عدم تکافوی دریافت به وجود می‌آید.

وی افزود: بدخوابی یا بی خوابی، ترس از نور، اختلالات عصبی، اختلال در رشد، نازک شدن موی سر، کم پشتی و ریزش مو، بهبود و ترمیم کند زخم‌ها از علائم کمبود روی به شمار می‌روند.

وی جگر، گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ، انواع مغز‌ها (فندق، گردو، بادام و...) سبزیجات، میوه‌ها، غلات و حبوبات را از جمله منابع غذایی حاوی زینک عنوان کرد که مصرف آن‌ها برای افراد مفید است.

این متخصص پوست و مو ویتامین‌های گروه B را یکی از مهمترین ویتامین‌های مؤثر در سلامت پوست، مو و ناخن دانست و گفت: ویتامین‌های گروه B در سلامت سیستم عصبی و روانی، جلوگیری از اختلالات حواس و افسردگی تأثیر به سزایی دارند.

مژدهی آذر ادامه داد: کمبود این ویتامین‌ها در انسان باعث بروز مشکلاتی از قبیل نارسایی قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی رشد، پوسته و ترک در لبها، اضطراب، بی‌خوابی، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، اختلالات عصبی و روانی، طاسی، نرمی ناخن و ریزش مو می‌شود.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران مصرف روی و ویتامین‌های گروه B را عامل مهمی در تقویت و جلوگیری از ریزش مو، فرم گرفتن و سفتی ناخن‌ها، سلامت پوست، افزایش قد در سنین رشد، کمک به ترمیم زخم‌ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و موثر در سلامت دستگاه تولید مثل دانست.
برچسب ها: پوست و مو ، ناخن ، روی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: