کد خبر: ۲۳۲۵۷۷
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
0
حسین عزیزی گفت: روغن‌های سرخ کردنی برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کاربرد دارد و بر طبق اصول بهداشتی باید هرچند وقت یکبار این روغن‌ها را باید تعویض کرد.
شربت معده در روغن‌های سرخ‌کردنیپول‌نیوز - رئیس صنایع انجمن غذایی گفت: برخی سودجویان برای شفاف شدن روغن‌های سرخ کردنی به آن شربت معده اضافه می‌کنند که از نظر علمی کاملا غیر مجاز و رد شده است.

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به استفاده از شربت معده در روغن‌های سرخ‌کردنی اظهار کرد: روغن‌های سرخ کردنی برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کاربرد دارد و بر طبق اصول بهداشتی باید هرچند وقت یکبار این روغن‌ها را باید تعویض کرد.

وی عنوان کرد: در برخی از کارگاه‌های ساخت شیرینی متاسفانه از روغن‌های سرخ‌کردنی به دفعات فراوان استفاده می‌کنند و همین امر سبب سیاه شدن روغن می‌شود و متاسفانه بسیاری از افراد برای از بین بردن سیاهی‌های روغن و شفاف کردن آن شربت معده را با آن ترکیب می‌کنند.

عزیزی تاکید کرد: با ترکیب شربت معده با روغن‌های سرخ‌کردنی سبب رسوب سیاهی‌های موجود در آن شده و همین مسئله باعث بروز بیماریهای خطرناک مختلفی برای مصرف کنندگان می‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده فراوان از روغن سرخ‌کردنی خطر بروز سرطان را در افراد چند برابر می‌کند و اگر برای سرخ‌کردن روغن‌های سرخ‌کردنی از شربت معده استفاده شود خطر استفاده از آن برای افراد دو چندان می‌شود.

عزیزی گفت: باید بر روی کارگاه‌های تولیدی شیرینی‌جات کنترل ونظارت صورت بگیرد تا از مصرف روغن‌های فاسد برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در این ماه جلوگیری شود.

وی یادآور شد: هنگامی که از یک روغن به دفعات فراوان استفاده شود، رنگ آن کدر و همین مسئله باعث بروز سرطان‌های مختلف در بدن انسان می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: