کد خبر: ۲۳۲۷۲۹
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
0
خادمی گفت: رئیس و اعضای کمیسیون عمران با سفر به استان اردبیل از روند اجرای این خط ریلی بازدید و در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه تصمیم های مهمی اتخاذ شد.
پیشرفت 68 درصدی خط آهن میانه - اردبیلپول‌نیوز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه - اردبیل را بیش از ۶۸درصد اعلام کرد.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه آهن میانه -اردبیل افزود: رئیس و اعضای کمیسیون عمران با سفر به استان اردبیل از روند اجرای این خط ریلی بازدید و در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه تصمیم های مهمی اتخاذ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت پروژه راه آهن میانه- اردبیل اظهار داشت: از طریق این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور، مراودات اقتصادی بین این استان و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد و با وجود کارخانه ذوب‌آهن در استان اردبیل می توان از طریق حمل و نقل ریلی مواد اولیه و مورد نیاز از بنادر جنوبی کشور و استان های کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان اردبیل منتقل کرد.

خادمی یادآورشد: راه آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر در دو بخش میانه- فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر در دست اجرا است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه دراین مسیر بالغ بر ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، ۳۱ دستگاه پل دره ای بزرگ به طول ۴ هزار و ۲۳ متر، ۳ کیلومتر پل آبرو و ۴ کیلومتر گالری در این محور طراحی شده که احداث آنها به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.

خادمی سرعت طراحی شده این خط ریلی را برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافیک مسافری این راه آهن در سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ترافیک باری آن سالیانه ۴ میلیون تن پیش بینی شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: