April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۵۱۵۱
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
0
نوربخش گفت: ۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تأمین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان موقعیت برتری در جهت ارائه عملکرد سازمان و اشاعه فرهنگ بیمه‌ای محسوب می‌شود این در حالی است که فرهنگ بیمه‌ای در کشور با نقایصی همراه است.
افزایش پایه حقوق حداقل بگیری‌ها در سال 96
پول‌نیوز- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش پایه حقوق حداقل‌بگیری‌ها ۵. ۱۴درصد و سایر سطوح ۵. ۱۲ درصد خواهد بود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی و به منظور تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های درمانی و بیمه‌ای این سازمان در سراسر کشور با حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، معاونت فنی درآمد و معاونت درمان برگزار شد.

سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: ۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تأمین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان موقعیت برتری در جهت ارائه عملکرد سازمان و اشاعه فرهنگ بیمه‌ای محسوب می‌شود این در حالی است که فرهنگ بیمه‌ای در کشور با نقایصی همراه است.

وی افزود: امسال چهل و دومین سال تأسیس تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد و برای امسال افتتاح ۵۸ پروژه در ۱۷ استان را خواهیم داشت. همچنین ۵ پروژه بیمه‌ای در ۵ شعبه جدید همچون شهرهای اهواز، سمنان و ... افتتاح خواهد شد. لازم به ذکر است ۵ مرکز جدید تأمین اجتماعی در شهرهایی نظیر اهواز و تربت حیدریه افتتاح خواهد شد و پروژه‌های متعددی برای بازسازی و نوسازی مراکز درمانی افتتاح می‌شود.

نوربخش خاطرنشان کرد: پروژه خلیچ فارس که ۴۹ درصد آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است به‌عنوان یک افتخار ملی برای ما محسوب می‌شود. همچنین پروژه هتل همای مشهد که ۱۴ سال به شکل راکد باقی مانده بود در هفته تأمین اجتماعی افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: ارتباط مؤثری در طی یک سال گذشته (۹۵ تا ۹۶) انجام شده است و می‌توان در این راستا به حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز تأمین مستقیم سازمان اشاره کرد. این در حالی است که یک سوم خدمات درمانی در این سازمان انجام می‌شود و ۴ ماه از افتتاح این طرح گذشته و در حال حاضر ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور در یک سال گذشته اتفاق خوبی بود که در این راستا به بیمه اتباع خارجی داخل کشور و ایرانیان خارج از کشور اقدام شد. همچنین تأثیرگذاری جدی در قانون برنامه ششم مجلس مبنی بر تسویه کامل بدهی‌های کامل دولت به سازمان تأمین اجتماعی از جمله این اقدامات است که بر این اساس ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در طی ۵ سال پرداخت خواهد شد.

نوربخش اذغان داشت: انتخاب سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان نائب رئیس مجمع عمومی یکی از افتخارات مهم ایران در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان به کلیه تعهدات خود در راستای پرداخت مستمری بیمه بیکاری عمل کرده است. همچنین در سال ۹۶ برای افزایش پایه حقوق حداقل‌بگیری‌ها 14.5 درصد و سایر سطوح 12.5 درصد اقدام ورزیده است.

وی در خصوص اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همسان سازی که هر چند سال یکبارانجام می‌شود، حقوق حداقل بگیری‌ها و غیر حداقل بگیری‌ها را با فاصله حفظ می‌کند.

نوربخش خاطر نشان کرد: طرح بیمه شدگان اتباع خارج از کشور در 12 کشور عملی شده است و اتباع می‌توانند بر اساس نوع دستمزدهای پرداختی از شرایط مستمری بگیران استفاده کنند. کشورهای کویت، امارات، قطر،‌ چین ، مالزی، کانادا، جمهوری آذربایجان، روسیه و عراق از جمله کشورهای شامل این طرح هستند.

وی ادامه داد: این درحالی است که هیچ محدودیتی درتعیین کشورهای انتخابی وجود ندارد و امسال افراد با پرداخت حدود 70 دلار هزینه درمان، می‌توانند خود و خانواده خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: خارجیان داخل کشور که دارای اجازه اقامت و کار بر طبق ماده 5 قانون تامین اجتماعی در داخل کشور هستند باید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند که این اقدام با همکاری وزارت کشور، وزارت کار و نیروی انتظامی انجام و فایل‌های اطلاعاتی تهیه و جمع آوری شده است.

نوربخش خاطرنشان کرد: اتباع ایرانی در خارج از کشور در یکسال اخیر 4 هزار نفر را شامل می شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و اتباع خارجی درحال حاضر در حال تکمیل اقدامات بیمه‌ای خود هستند.

وی در رابطه با وضعیت صندوق‌های بیمه ای اظهارکرد: صندوق‌های بیمه‌ای جزویکی از 5 ابر چالش اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و این درحالی است که 90 درصد بودجه تامین شده توسط سازمان تامین اجتماعی به پرداخت مستمری‌های مستمری بگیران اختصاص می‌یابد. بر اساس ضریب پشتیبانی تعداد بیمه شده ها به تعداد مستمری بگیری‌ها در سازمان تامین اجتماعی درسطح 5 محاسبه می شود این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی نسبت به ضریب پشتیبانی در رده بالای 5 قرار دارد و تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

مدیرعالم سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال 92 ، 31 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته‌ایم این درحالی است که در سال 1388 این عملکرد بودجه‌ای در گزارش ها منعکس شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اذعان کرد: منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌ها تامین می‌شود و میانگین 96 درصدی تامین بودجه در این راستا را به خود اختصاص داده است این درحالی است که در سال گذشته 72 هزار میلیارد تومان بودجه به این سازمان اختصاص یافته است که 42 هزار میلیارد تومان آن در جهت پرداخت مستمری ها پرداخت شده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از لحاظ تعهدی پایدار ولی از لحاظ نقدی از سال 1386 دچار بحران شده است در این راستا سعی شده است که تعهدها عملی شده و در طی 4 سال گذشته این اقدام نسبت به افزایش مستمری‌ها عملکرد خود را نشان داده است بنابر این 25 درصد بیش از نرخ تورم به عنوان عملکرد آن محسوب می شود درحالی که در 8 سال گذشته 31 درصد زیر نرخ تورم بوده‌ایم.

نوربخش در ادامه یادآور شد: اجرای پرونده الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه در تمامی مراکز تامین اجتماعی انجام شده است و مدیای انتقال این اطلاعات و شناسایی و احراز شرایط بیمه‌ای از طریق کارت‌های رایتل و اقدامات آن انجام شد.

افزایش پایه حقوق حداقل بگیری‌ها در سال 96
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در مرحله اول ارائه کارت ملی برای احقاق درمان در تمامی مراکز قابل قبول بوده و در این روند پرونده‌های الکترونیکی تشکیل شده است اما این اطلاعات قابل درج در کارت‌ها نیست چرا که مشکل حقوقی و بر طبق مصوبات شورای عالی مجازی تنها یک کارت جهت انجام روند درمان باید درنظر گرفته شود.

وی در خصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت در سال 1384 به سازمان تامین اجتماعی 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است که 6 هزار میلیارد تومان آن مربوط به دولت روحانی است این در حالی است که بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی هر ساله بر طبق نرخ اوراق مشارکت افزایش یافته و سود و اصل آن هم افزایش می‌یابد. درحال حاضر دولت 9 هزار و 200 میلیارد تومان تحت عنوان اوراق به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است همچنین هر ساله حدود 20 هزار میلیارد تومان بر میزان آن افزوده می‌شود. در برنامه ششم ماده 14 مصوب شده که دولت در طی 5 سال باید بدهی‌های خود را نسبت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

نوربخش در خصوص بیمه معدنچیان آزاد شهر اذعان داشت: کارفرمایان ملزم به بیان عنوان شغلی کارکنان خود هستند و باید عناوین شغلی به طور دقیق گزارش شود این درحالی است که بیان عنوان شغلی معدنچیان آزاد شهر به نام آرایشگر یک تخطی از جانب کارفرمایان تلقی شده و سازمان تامین اجتماعی در طی یکسال اخیر با انجام بازرسی‌های دیجیتالی در 10 استان کشور نسبت به این عمل اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: بنابر این تمام مسیرها و کد پستی‌ها توسط دستگاه‌های دیجیتال بررسی ونظارت می‌شود. در حال حاضر با وجود 50 میلیارد بیمه شده در کشور امکان بازرسی‌ همه افراد در سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد ولی سعی می شود تمامی نواقص سازمان تامین اجتماعی رفع شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: