کد خبر: ۲۳۵۳۱۴
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
0
اگر سرمایه گذار و کارآفرین هستید و نمی دانید ثروت و مدیریت خود را در چه مسیری برنامه ریزی کنید.
یک پشنهاد به سرمایه گذاران و کارآفرینان: پول نیوز؛ دکتر زهرا نظری مهر* -پیش‌بینی‌ می شود در سال 1420 خورشیدی حدود 20 درصد از مردم ایران در سنین سالمندی باشند. برآوردها حاکی از آن است که در 1430، این رقم به یک سوم جمعیت کل کشور خواهد رسید.
هم اکنون، جمعیت سالخورده ایران، حدود 10 درصد کل جمعیت کشور است.

این برای آینده پژوهان یک خبر مهم است چرا که بخش عمده ای از سیاست های کشورهای مختلف دنیا، از هرم جمعیتی متأثر می شود. به عنوان مثال، در وزارتخانه های بهداشت و  علوم از همین الان باید به فکر تربیت پزشکان متخصص بیماری های کهنسالی باشند یا نظام بیمه ای کشور، باید خود را مهیای خدمت رسانی به میلیون ها بیمه شده کهنسال کند که دوران بازنشستگی شان را طی می کنند.

گذشته از نگاه های کلان ملی به موضوع، از این گزاره می توان در برنامه ریزی اقتصادی شخصی هم استفاده کرد.
اگر سرمایه گذار و کارآفرین هستید و نمی دانید ثروت و مدیریت خود را در چه مسیری برنامه ریزی کنید، یکی از حوزه های آینده دار و پر درآمد، سرمایه گذاری در عرصه سالمندی است.

البته برای بازگشت سرمایه نیازی به صبر کردن تا سال 1420 نیست چرا که هم اکنون نیز یک بازار بیش از 8 میلیون نفری از افراد بالای 60 سال در ایران وجود دارد که همین تعداد، از جمعیت کل بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است.
بنابراین می توان کسب و کارهایی را هدفگذاری کهنسالان راه اندازی کرد و نه تنها در شرایط موجود سود برد بلکه برای دهها سال آینده نیز از آن منتفع شد.

یک پشنهاد به سرمایه گذاران و کارآفرینان:

حوزه های سرمایه گذاری برای سالمندان نیز متعدد است: از تولید کالاهایی مانند عصا، سمعک، واکر، تشک طبی و ... تا راه اندازی خدماتی مانند باشگاه های تفریحی و دورهمی سالمندی، کلینیک های تخصصی کهنسالی، مراکز تهیه غذای ویژه سالمندان، سرویس های حمل و نقل ویژه سالخوردگان و حتی تورهای ویژه سالمندان.   

سرمایه گذاری در حوزه سالمندان، هم خدمت به بزرگترهای جامعه است که قطعا بر گردن همه ما حق دارند و هم می تواند اشتغالزایی و سودآفرینی مناسب و درازمدتی در پی داشته باشد.

*مدیر مسوول پول نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: