April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۰۲۹۶
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
۱
آخوندی یک وزیر کارکشته و واقع گراست. او نشان داده که اهل نمایش نبوده و مرد عمل است. وزیر راه و شهرسازی امروز از عملکرد 4 سال گذشته خود در وزارت راه و شهرسازی به شدت دفاع و باز هم بر عدم اعتقاد خود به «مسکن مهر» تاکید کرد.

گردوخاک مرد منطقی «کابینه» در بهارستانپول‌نیوز - آخوندی از مخالفان سر سخت مسکن مهر است. مخالفی که خود را متعهد به تحویل خانه به خانه این واحدهای مسکونی به مردم می داند و دل پری از میراث دولت دهم دارد. وزیر راه و شهرسازی امروز برای دفاع از عملکرد خود، پشت تریبون مجلس ایستاد و گفت: بنده کار سختی در بخش مسکن مهر داشتم. متعهد بودم که خانه به خانه، تمام تعهدات مسکن مهر را پاسخ دهم، البته 900 هزار خانه را در این بخش تمام کردیم و به بهترین وجه تحویل دادیم. می توانستم یک وزیر محبوب باشم و 900 هزار واحد را 400 مرتبه، افتتاح کنم و هر سه روز بروم یک افتتاح را انجام دهم و محبوب شوم!

با این وجود در هیچ پروژه‌ای از افتتاح مسکن حضور نیافتم و معروف شدم به کسی که نسبت به مسکن مهر بی مهری کرده است؛ از فرصت‌های تبلیغاتی در این بخش استفاده نکردم تا نشان دهم این پروژه اتلاف منابع ملی دارد و نباید ادامه پیدا کند.

کشور نیاز به یک وزیر شجاع دارد

آخوندی امروز از نمایندگان مردم در مجلس پرسید: آیا شما وزیر شجاع می‌خواهید یا وزیری که کار نامناسب را همچنان ادامه دهد و محبوب باشد؟

او ادامه داد: امروز نیاز به وزرایی داریم که شجاعت داشته باشند از خودشان بگذرند و نسبت به تغییرات ساختار اقدام کنند، من در بخش مسکن و تغییر جهت مسکن هرگز نترسیدم. در اینکه روبروی سوداگران شهر بایستم و هرچند هزاران تهمت به بنده زده شد. از پشت همین تریبون گفتند بنده 126 شرکت دارم که اگر از کمیسیون اصل 90 بپرسید می بینید یک مورد از اتهاماتی که به من زده شد صحت ندارد.

2700محله بد مسکن داریم

آخوندی با بیان اینکه دو هزار و 700 محله بد مسکن در ایران وجود دارد که در برنامه‌های 10 ساله می توان مشکلات آن را برطرف کرد، گفت: می خواهم شهرفروشی را متوقف و مسئله بافت فرسوده و حاشیه ای را حل کنم.

آخوندی با اشاره به اینکه تمرکز من روی بافت حاشیه ای و بافت فرسوده است، گفت: نمی‌توانیم مسئله مسکن بافت فرسوده را در بیابان ها حل کنیم بلکه باید به دنبال حل این مسئله در درون بافت فرسیوده باشیم.

او اضافه کرد: دنبال خانه دار شدن خانه اولی‌ها از طریق صندوق پس انداز مسکن هستیم که تاکنون 211 هزار خانه اولی در این زمینه ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم در این بخش بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

آخوندی درباره مسکن اجتماعی هم توضیحاتی داد: باور کنید امکان اینکه دو پروژه مسکن مهر و مسکن اجتماعی همزمان پیش ببریم وجود نداشت اما حال که مسکن مهر روبه پایان است می توانیم در این بخش اقداماتی را انجام دهیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
23:36 - 1396/05/28
طرح های ایشان در بانک مسکن بسیار بسیار مسخره و به درد نخور است
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: