کد خبر: ۲۴۱۳۲۳
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
0
پول‌نیوز -  روز سوم از سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان ایران با سه مدال طلا، نقره و برنز برای تیم اعزامی کشورمان به پایان رسید.

در ادامه این رقابتها که به میزبانی مصر در شرم الشیخ جریان دارد، امروز شنبه چهارم شهریورماه تیم کشورمان سه نماینده در بخش دختران و دو نماینده در بخش پسران داشت که امیرارسلان خانزاده با ایستادن روی قهرمانی اولین مدال تیم پسران را کسب کرد و رنجبر و تنکابنی هم دو نقره و برنز کسب کردند تا جمع مدالهای تیم دختران به عدد ۵ برسد.

امیرارسلان خانزاده در وزن ۵۶ - کیلوگرم  بعد از یک دور استراحت، ۴۰ بر یک«نینو» از مکزیک را شکست داد.وی سپس ۱۵ بر ۱۱ برابر «یاشار ممدلی» از آذربایجان به پیروزی دست یافت و در نیمه نهایی هم ۱۹ بر ۱۸ «تاناکریت یودکارت» از تایلند را از پیش رو برداشت و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی برابر «حسین ادهم» از مصر بعد از تساوی در پایان راند سوم در عدد ۲۵، با امتیاز طلایی پیروز شد و به نشان طلا دست یافت.

نازنین تنکابنی در وزن ۶۶- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، ۱۹ بر صفر «لین ابوحسین» از اردن را شکست داد. این تکواندوکار کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی ۱۴ بر ۳ «ویام درییوچ» از مراکش را از پیش رو برداشت و در این مرحله و در امتیاز طلایی برابر «کامونفورت» از مکزیک بازنده شد و به نشان برنز بسنده کرد. 

یلدا رنجبر در وزن ۶۰- کیلوگرم ابتدا ۲۹ بر ۱۴ «ایاهاقلی زاده» از آذربایجان را شکست داد و در ادامه برابر «جولیانالیپاتوا» از اکراین ۱۳ بر ۱ صاحب پیروزی شد و در سومین مبارزه هم با برتری ۹ بر ۶ مقابل «لیلیا خوزینا» از روسیه راهی دیدار نهایی شد.وی دیدار پایانی را ۱۵ بر ۴ به «نورارگین» از ترکیه واگذار کرد و نقره گرفت.

در بخش پسران امیرمحمد امیرمحمدی در وزن ۵۲- کیلوگرم دورنخست ۲۸ بر ۱۱ «مازن الهوساری» تکواندوکار کشور میزبان را از پیش رو برداشت و سپس ۱۰ بر ۸  مقابل «مگمدوف» روسی بازنده و حذف شد. در وزن ۴۴- کیلوگرم دختران مریم وسیله بر همان دور نخست ۱۵بر ۱۱ نتیجه را به «چایماتومی» از تونس واگذار کرد و حذف شد.

دو طلا ، دو نقره و یک برنز حاصل تلاش دختران در سه روز نخست

از تیم دختران ایران تا کنون ۸ تکواندوکار به میدان رفته اند که حاصل تلاش آنها ۵ مدال طلا، نقره و برنز بوده است. غزل سلطانی و معصومه رنجبر دو مدل طلا، مبینا کلیوند، یلدا رنجبر دو مدال نقره و زهرا تنکابنی یک نشان برنز کسب برای تیم کشورمان کسب کرده اند. هانیه حسن نژاد، مریم رضا نژاد و مریم وسیله بر نیز از دور مسابقات حذف شدند.

یک نقره حاصل تلاش هفت پسر تکواندوکار

در سه روز نخست این مسابقات از تیم پسران کشورمان هفت تکواندوکار رقابتهای خود را برگزار کرده اند که حاصل تلاش آنها تنها یک نشان طلا بوده است. امیرارسلان خانزاده امروز به مدال طلا دست یافت تا کادر فنی پسران برای جای گرفتن در میان تیم های برتر این دوره به رقابتهای فردا امیدوار باشند. عرشیا باقری، علی اکبری، مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور، علی اسماعیل پور و امیرمحمدامیرمحمدی تکواندوکاران حذف شده تیم پسران می باشند.

برنامه روز پایانی

فردا یکشنبه پنجم شهریورماه در روز پایانی این رقابتها سه تکواندوکار از تیم پسران و دو نماینده از تیم دختران رقابتهای خود را برگزار می کنند. آناهیتا توکلی در وزن ۶۰+ کیلوگرم ابتدا با حریفی از فلسطین پیکار می کند و در صورت برتری به مصاف نماینده ترکیه می رود. در وزن ۳۷- کیلوگرم هم مبینا نعمت زاده پس از یک دور استراحت، به مصاف برنده نمایندگان کره جنوبی و اوکراین خواهد رفت.

شایان رستمی نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم ابتدا با نماینده آذربایجان و سپس با حریفی از هندوستان پیکار می کند. صدیق رحیمی نیا در وزن ۶۸- کیلوگرم دور نخست نماینده اوکراین را پیش رو دارد و در صورت برتری با برنده دیدار نمایندگان مراکش و اردن دیدار خواهد کرد. امیررضا قاسمی هم در وزن ۷۲- کیلوگرم ابتدا با نماینده فلسطین و سپس با برنده روسیه و مراکش پیکار  می‌کند.

این دوره از مسابقات عصر یکشنبه به پایان می رسد.
منبع: مهر
برچسب ها: تکواندو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: