کد خبر: ۲۴۲۸۴۰
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
0
عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و سیاستگذار بازار مسکن، به رئیس جمهور پیشنهاد داد پرداخت تسهیلات صندوق مسکن یکم، 2 ماه تسریع شود. پول نیوز این پیشنهاد را عملی می داند و آن را بررسی می کند.

مطالبه آخوندی از روحانی: وام مسکن یکم، 2 ماه زودتر پرداخت شود + راهکار عملیپول نیوز  عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سفر 2 روزه خود به مشهد، یک پیشنهاد مهم برای رونق بازار مسکن ارائه کرد.

آخوندی وقتی در سخنرانی خود در ستاد بازآفرینی استان خراسان رضوی به مسئله توانمندسازی مردم در خرید و ساخت مسکن می رسد به صندوق پس انداز مسکن یکم اشاره می کند و می گوید: نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده ۸ و در سایر بافت ها ۹.۵ درصد است که رقم مناسبی است.

این سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکم بانک مسکن است. برای دریافت این نوع تسهیلات، باید به مدت دو دوره 6 ماهه، در تهران 40 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 30 میلیون تومان و در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر 20 میلیون تومان پس انداز کرد. بعد از دو دوره 6 ماهه، 2 برابر مبلغ پس انداز اولیه، تسهیلات داده می شود. به این ترتیب پس از یک سال، می توانید در تهران 80 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر، 40 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید.

وزیر راه در این سخنرانی خود، به مطلب مهمی می پردازد و مستقیماً رئیس جمهور روحانی را خطاب قرار می دهد. او می گوید: پیشنهاد من به رئیس جمهوری این است که میزان اعطای تسهیلات مسکن را از هر ۶ ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر افزایش دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، متقاضیان این نوع تسهیلات به جای یک سال انتظار، پس از 10 ماه می توانند تسهیلات خود را دریافت کنند. قاعدتاً این اتفاق، چرخه نقدینگی را 16 درصد سریع تر می کند و می تواند رونق بازار مسکن را شتاب دهد.

در نگاه اول، این اقدام بسیار دشوار می نماید. اما بر اساس بررسی های پول نیوز، یک امکان مهم، پیش روی بانک مسکن است. هم اکنون در ماه های واپسین تحویل واحدهای مسکن مهر قرار داریم و بسیاری از واحدهایی که پیش از این تقسیط و واگذار شده اند، وارد مرحله بازپرداخت تسهیلات شده اند. بر همین اساس می توان از خط اعتباری مسکن مهر که در واقع بازگشت اقساط تسهیلات از سوی مالکان مسکن مهر به بانک مسکن است، آن نقدینگی را دوباره وارد چرخه خرید و فروش مسکن کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: