April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بر اساس آمارهای وزیر راه‌و‌شهرسازی برآورد می‌شود
کد خبر: ۲۴۳۴۷۰
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
0
به گفته وزیر راه و شهرسازی، امسال۲۶۰ هزار نفر در کشور برای خرید مسکن اقدام به پس انداز یکم کرده اند. باید منتظر بمانیم تا سال آینده، 260 هزار خریدار، راهی بازار مسکن شوند. باید منتظر رونق بازار مسکن بود.

پول نیوز - وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۶۰ هزار نفر در کشور در سال جاری برای خرید مسکن اقدام به پس انداز یکم کرده اند.

او به دو روش تامین مالی برای خرید مسکن در کشور اشاره کرد و بر اساس آنچه "ایرنا" گزارش داده افزود: روش پس انداز روش ترجیحی ماست به طوری که در این روش قیمت تمام شده پول کاهش یافته و بدون پرداخت یارانه از سوی دولت هر فرد با ۶ ماه پس انداز در بانک مسکن تا یک برابر می تواند تسهیلات دریافت کند.

وزیر مسکن ادامه داد: اگر فردی ۱۰ میلیون تومان پس انداز داشته باشد بانک موظف است بعد از سه سال سپرده گذاری او ۶۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۸ درصد پرداخت کند که زوجین تا ۱۴۰ میلیون تومان می توانند به این روش تسهیلات دریافت کنند.

آخوندی استقبال مردم را از این طرح رضایت بخش خواند و ادامه داد: از این طریق سالانه ۲۵۰ هزار نفر می توانند تسهیلات دریافت کنند و بانک موظف است به جای سود تسهیلات قطعی پرداخت کند.

به گزارش پول نیوز، بر اساس آماری که آخوندی از سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم ارائه کرده، سال آینده باید منتظر ورود 260 هزار خریدار مسکن از طریق تسهیلات صندوق مسکن یکم باشیم. زیرا آنها در سال جاری، حساب خود را افتتاح کرده و یک سال دیگر،نوبت وام شان می رسد. 

این در حالی است که در سال 1395، تعداد معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران، 162 هزار واحد بوده است. بر اساس رویه متداول، معمولاً یک سوم معاملات خرید و فروش مسکن در سراسر کشور در تهران انجام می شود. اگر این چنین باشد، ورود 260 هزار خریدار بالقوه واحد مسکونی در سال آتی، قطعاً بازار را با تحولات مثبتی روبرو می کند.

روش دریافت تسهیلات صندوق مسکن یکم

به گزارش پول نیوز، برای دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، باید به مدت دو دوره 6 ماهه، در تهران 40 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 30 میلیون تومان و در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر 20 میلیون تومان پس انداز کرد. بعد از دو دوره 6 ماهه، 2 برابر مبلغ پس انداز اولیه، تسهیلات داده می شود. به این ترتیب پس از یک سال، می توانید در تهران 80 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر، 40 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: