کد خبر: ۲۴۴۴۰۴
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
0
خودروهایی در کلاس مشابه وی 40 که عموما طراحی جذابی دارند؛ سوژه بسیاری از پروژه های تیونینگ قرار می گیرند. وی 40 نیز این شانس را داشته تا نقش اول یک همکاری استثنایی میان پیرلی و هایکواشپورتیو باشد.

پول نیوز؛ مازیار دانیالی- پلتفرم اس 40 از جانب کمپانی ولوو اولین بار به عنوان یک کامپکت لوکس در سال 1995 معرفی و تا سال 2012 در دو نسل تولید شد. نسل اول از سال 1995 تا 2004 روی خط تولید قرار داشت و شامل دو محصول بود:  اس 40 که حرف اس را از کلمه "سالون" همراه خود دارد و وی 40 که وی به عنوان نماینده کلمه ورستیلیتی(در زبان انگلیسی) انتخاب شده است. نسل دوم نیز از سال 2004 تا 2012 با نام وی 50 ارائه شد.

اس 40 نسل اول

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

وی 40 نسل اول

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

در نمایشگاه خودروی ژنو 2012 ولوو یک محصول جدید از لاین وی 40 را معرفی کرد که ترکیبی از زبان طراحی مدل کلاسیک به علاوه زوایای مدرن و مد روز بود. این خودروی جمع جور با ظاهر جنگنده خود، فروش مناسبی را در بازار اروپا بدست آورد.

خودروهایی در کلاس مشابه وی 40 که عموما طراحی جذابی دارند؛ سوژه بسیاری از پروژه های تیونینگ قرار می گیرند. وی 40 نیز این شانس را داشت تا به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیرلی تولیدکننده مطرح لاستیک خودرو در آلمان، نقش اول یک همکاری استثنایی میان کمپانی مذکور و هایکواشپورتیو باشد.

خوب پیرلی نیاز چندانی به معرفی ندارد زیرا یکی از برترین تولیدکننگان لاستیک خودرو در جهان است و اما هایکو؛ این کمپانی آلمانی یکی از مهمترین شرکت های همکار کمپانی ولوو است یا شاید بهتر است بگوئیم یکی از مهمترین تیونرهای رسمی که در پروژه های خود سطح بالایی از کفیت و کارایی را به نمایش می گذارد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو، ولوو هایی که از کمپانی هایکواشپورتیوو خارج می شوند بواسطه تغییرات و قطعات اختصاصی هایکو کیفیتی به مراتب بالاتر از ولووی کمپانی مادر دارند.

همانطور که عنوان شد پروژه روی یک دستگاه وی 40 اجرا شده است. رنگ مشکی براق به عنوان زمینه اصلی و قرمز به عنوان رنگ مکمل در نظر گرفته شده است. با توجه به ظاهر مبارز وی 40 انتخاب هوشمندانه رنگ بر جذابیت های پروژه افزوده است.

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

در نمای جلویی، تغییر چندانی با نمونه استاندارد مشاهده نمی شود و همه چیز در همین شکل نیز به اندازه کافی جذاب و اسپرت به نظر می رسد. طراحی ویژه چراغ های ولوو در قسمت عقب با توسعه از نزدیکی سقف تا بخش اصلی نیز کاملا متفاوت و متمایز به نظر می رسد که البته این را باید امضای خاص ولوو دانست. خروجی اگزوز کوآد شامل 2 خروجی برای هر طرف دیفیوزر نیز مهمترین بخش های نمای پشتی وی 40 را تشکیل داده اند. ارتفاع خودرو به میزان 30 میلیمتر کاهش یافته و سیستم تعلیق استاندارد با نوع اسپرت مدنظر هایکو بروزرسانی شده است.

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

برای داخل کابین نیز از تودوزی همرنگ با بدنه استفاده شده، بخش های چرم و مخمل مشکی بویژه روی فرمان با دوخت قرمز مشخص بر زیبایی فضای داخلی خودرو افزوده است. این پوشش برای بخش هایی از اطراف سر دنده و ترمز دستی نیز تکرار شده است. نام و لوگوی هایکو اشپورتیو نیز در بخش هایی قابل رویت است بویژه پوشش استیل پدال ها. روی کنسول جلو و همچنین قسمت کناری درها از بیرون نیز لوگوی پیرلی مشاهده می شود.

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

همانطور که می دانید وی 40 با انتخاب های متنوعی در بخش موتور بسته به مدل تولیدی، ارائه شده است. نمونه مورد بررسی ما از خانواده تی-3 مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو است که تا 33 درصد توان آن افزایش یافته و خروجی از 150 اسب بخار به 200 اسب رسیده است. گشتاور نیز تغییراتی از 240 به 300 نیوتن متر را ثبت کرده است. این تغییرات می تواند صفر تا صد 7.9 ثانیه را برای یک هاچ بک اسپرت مانند وی 40 تضمین کند. بیشینه سرعت نیز برابر با 230 کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است.

 پیرلی برای این مبارز خیابانی از رینگ های آلومنیومی  19 اینچی ولوشن 7 هایکو اشپورتیو  و لاستیک های معروف پی زِروس 235/35  خود استفاده کرده است.

وی 40 با امضا هایکواشپورتیو (+عکس)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: