کد خبر: ۲۴۶۱۴۱
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
0
به گفته رئیس سازمان برنامه بودجه، دولت 6049 پروژه ناتمام و 65 هزار و 478 پروژه استانیِ نیمه‌تمام دارد که برای پیشبرد آنها، تلاش کرده این پروژه ها را تحت قراردادهای PPP یا مشارکت عمومی – خصوصی واگذار کند.

65478 پروژه نیمه تمام استانی داریم / تکمیل آنها 12 سال وقت می برد / پارسال 73 درصد اعتبارات عمرانی را تخصیص دادیم /پول نیوز- صبح امروز، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و توضیحاتی در خصوص خصوصی سازی و تعامل دولت با بخش خصوصی ارائه کرد.

خلاصه گفته‌های نوبخت در صحن مجلس شورای اسلامی را که ایسنا نقل کرده، در ادامه خواهید خواند:

6049 پروژه ناتمام داریم

* 6049 پروژه ناتمام و 65 هزار و 478 پروژه استانی نیمه تمام در دست دولت است. اگر دولت می خواست به روال معمول، کار این پروژه‌ها را ادامه دهد باید 12 سال وقت و 400 میلیارد تومان سرمایه‌ صرف آن می‌کرد که چنین چیزی توجیه اقتصادی نداشت و از سوی دیگر، همه این طرح‌ها برای بخش خصوصی، صرفه اقتصادی نداشتند. بنابراین دولت از ساز و کار نوینی که امروزه در دنیا استفاده می شود به نام قرارداد PPP (قراردادهای مشارکت عمومی- خصوصی) استفاده کرد.

* طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی، به صورت شفاف از طریق سایتی که به همین منظور، طراحی و راه‌اندازی شده بود به اطلاع مردم رسید.

73 درصد اعتبارات عمرانی در سال 95 تخصیص داده شد

* سال گذشته برای نخستین بار، 73 درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی پرداخت شد که این کار به کمک مجلس شورای اسلامی از طریقِ دادنِ اجازه به دولت برای دادنِ تخصیص بیش از 100 درصد، برای تکمیل برخی طرح‌های عمرانی انجام شد.

* راه‌آهن همدان و کرمانشاه با تخصیص های 194 و 140 درصدی تکمیل شدند و در مورد راه‌آهن قزوین-رشت تخصیص 134 درصدی، راه‌آهن مراغه-ارومیه (که ظرف ماه‌های آینده افتتاح می‌شود) تخصیص 218 درصدی و راه‌آهن میانه-تبریز تخصیص 122 درصدی انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: