April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۶۴۷۰
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
0
هر بشکه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) جمعه گذشته به طور متوسط به بهای 54 دلار و 47 سنت معامله شد.
پول‌نیوز - بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز سه شنبه اعلام شد، بهای سبد نفت این سازمان دیروز (دوشنبه) به طور متوسط 53 دلار و 70 سنت در هر بشکه بود که نسبت به جمعه گذشته 1.4 درصد کاهش داشت.

هر بشکه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) جمعه گذشته به طور متوسط به بهای 54 دلار و 47 سنت معامله شد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور با 0.59 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 49 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال که قیمت دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک بر اساس آن قیمت گذاری می شوند نیز در پایان معاملات بازار لندن به بهای 55 دلار و 79 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته 0.31 درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، 14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.

نشست وزیران اوپک در تاریخ هفتم نوامبر 2017 در وین پایتخت اتریش برگزار می شود. اوپک در این نشست در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم می گیرد.

اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.

اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.

این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد امسال این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای 9 ماه دیگر موافقت کردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نفت اوپک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: