کد خبر: ۲۵۰۱۱۲
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
0
 پول‌نیوز -اگر به دنبال لاغری و تناسب اندام هستید باید درمورد عملکرد بدن در مقابل انواع مواد مغذی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید با تغذیه مناسب به وزن دلخواه خود برسید.نقش پروتئین در کاهش وزن
به نقل از فیتامین؛ پروتئین، از مواد مغذی مهم و موثر برای کاهش وزن است؛ که می‌ تواند متابولیسم را افزایش دهد و اشتها را کم کند.

به احتمال زیاد تا حالا هرگز در مورد واژه فنیل آلانین چیزی نشنیده‌اید؛ اجازه بدهید ابتدا به برای‎تان بگوییم که فنیل آلانین دقیقاً چیست؟
فنیل آلانین یک اسید آمینه ضروری است که باید آن را از طریق مصرف غذا به دست آوریم؛ زیرا بدن، قدرتی برای ساخت آن ندارد.

محققان بر این باور هستند که همین فنیل آلانین ناشناخته، عامل اصلی توانایی فوق‌ العاده پروتئین‌ها برای کاهش وزن است.
فنیل آلانین در حقیقت محصولی شیمیایی است که زمانی که بدن تان مشغول تجزیه غذاهای حاوی پروتئین مثل گوشت گاو، ماهی، شیر و تخم مرغ است، تولید می شود.
این فنیل آلانینِ تولید شده، باعث تحریک هورمون های (لپتین و GLP-1) شده که در نتیجه، منجر به کاهش وزن می شود.
همان طور که می دانید، در مقالات گذشته که در سایت فیتامین منتشر شده گفتیم که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین، باعث احساس سیری بیشتر فرد شده و در نتیجه، منجر به کاهش وزن فرد خواهد شد.
تنها مشکل این است که رعایت رژیم های غذایی سرشار از پروتئین، مثل رژیم غذایی Paleo یا رژیم غذایی پارینه سنگی، که متشکل از دو گروه مواد غذایی داخل و خارجی است، سخت است.
غذاهای داخلی شامل غذاهای حیوانی و قبل از ابداع کشاورزی مثل گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل های درختی و سبزیجات بوده و غذاهای خارجی یا غذاهای دوران نوسنگی حاصل کشاورزی اولیه و اهلی کردن حیوانات بوده است.
در هرصورت، می توانید با اضافه کردن مقدار بیشتری پروتئین به رژیم غذایی روزانه‌تان، به کاهش وزن خود کمک نموده و دیگر نیازی به تغییر اساسی رژیم غذایی تان نداشته باشید.

تاثیر فنیل آلانین بر روی اشتها
در تحقیقات جدید انجام گرفته، محققان تست های متنوعی بر روی موش ها انجام دادند تا تأثیر فنیل آلانین بر روی اشتها، هورمون ها و مصرف کالری فرد را مورد بررسی قرار دهند.
در اولین آزمایش صورت گرفته، تیم تحقیقاتی، به ۱۰ موش یک دوز فنیل آلانین خوراندند؛ در آزمایش دوم، از موش های دارای اضافه وزن (به عنوان مدلی از انسان های دارای اضافه وزن) استفاده شد و به این دسته از موش ها، هفت روز پشت سرهم فنیل آلانین داده شد.
سپس نتایج به دست آمده از هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و با گروه کنترلی که هیچ گونه فنیل آلانین به آنها نداده بودند، ارزیابی شد.
بعد از اینکه به هرگروه از موش ها دوزی از فنیل آلانین دادند، مقدار غذای مصرفی شان کمتر شد و سطح هورمون GLP-1 این موش ها افزایش داده شد.
موش هایی که اضافه وزن داشتند نیز بعد از مدت کوتاهی کاهش وزن پیدا کردند؛ تزریق فنیل آلانین باعث شده بود تا این موش ها فعالیت بیشتری داشته باشند.
برای اطمینان از نتایج به دست آمده نیز آزمایش سومی انجام شد؛ محققان در داخل ظرف آزمایشگاهی، سلول های روده و فنیل آلانین را در کنار هم قرار دادند؛ گیرنده مخصوصِ موجود در سلول های روده، باعث ترشح GLP-1 شده و در نتیجه موجب کاهش اشتها می‌شدند.
این نتایج به دست آمده، استفاده از فنیل آلانین یا دیگر مولکول ها را برای جلوگیری یا درمان اضافه وزن تأیید می‌کند.

پنج عامل موثر در افزودن پروتئین به رژیم غذایی:
داشتن سطح فعالیت بالا
پروتئین، تنها برای دوندگان ماراتن نیست؛ مواد غذایی قوی برای هر بدنی مفید است؛ غذاهای غنی از پروتئین، نه تنها عضلات کم چربی ساخته و احساس سیری طولانی مدتی به شما می دهد، بلکه سوخت و ساز بدن تان را نیز تقویت خواهد کرد؛ چون بدن شما برای شکستن پروتئین و عمل هضم، نسبت به کربوهیدرات انرژی بیشتری می خواهد.

وزنه زدن
نیاز به تغذیه خاص، بستگی به برنامه ورزشی شما دارد؛ تحقیقات نشان می دهد که بعد از تمرینات بدنی مثل تمرین های مقاومتی، آسیب جدی‌تری به ماهیچه وارد می شود؛ در نتیجه ممکن است در روزهایی که وزنه می زنید ۲۰ تا ۲۵ گرم پروتئین بیشتر مصرف کنید تا عضلات‌تان رشد و ترمیم داشته باشند.

سن‌‌تان از ۵۰ سال بالاتر است
مصرف پروتئین تان را دو برابر کنید؛ بزرگسالان سنین بالاتر به دو برابر میزان پروتئین نسبت به جوانان نیاز دارند، تا به طور مناسب، عضله سازی کرده و عضلات را حفظ کنند.

پروتئین گیاهی می‌خورید
اگر گوشت دوست ندارید و نسبت به ترکیبات مصنوعی غیرطبیعی که معمولاً در شیک های پروتئینی که در فروشگاه ها پیدا می شود تردید دارید، بهتر است بدانید که جایگزین های شگفت‌انگیزی برای تأمین پروتئین مورد نیازتان وجود دارد: ALOHA پروتئین گیاهی ارگانیکی است که از دانه های کدو حلوایی، نخود سبز و شاهدانه ساخته شده است.

تمرینات هوازی را ترجیح می‌دهید
فعالیت های استقامتی مثل پیاده‎روی، دویدن آهسته و شنا فشار و تنش زیادی به عضلات شخص وارد نمی کند؛ بنابراین، اضافه کردن ۱۰ تا ۱۵ گرم پروتئین کافی است؛ که می توانید با خوردن توت تازه یا درست کردن یک شیک با پودر پروتئین ALOHA به راحتی این مقدار پروتئین را به دست آورید.



منبع:تناسب اندام
برچسب ها: کاهش وزن ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: