کد خبر: ۲۵۲۶۹۷
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
0
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان به خبرنگاران گفت، اوپک و متحدانش غیر عضوش توافق کرده اند که توافق کاهش تولید را برای مدت 9 ماه یعنی تا پایان سال 2018 تمدید کنند.
پول‌نیوز - تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک با هدف پایان دادن به مازاد عرضه نفت خام موافقت نمودند که توافق کاهش تولید نفت را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کنند.

تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک روز پنجشنبه در وین با هدف پایان دادن به مازاد عرضه نفت خام موافقت نمودند که توافق کاهش تولید نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. آنها در عین حال این سیگنال را به بازار ارسال کردند که ممکن است در صورت افزایش بیش از حد قیمت ها، زودتر از موعد به توافق خاتمه دهند.

روسیه که امسال برای اولین با در همکاری با اوپک تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده، در تلاش بود تا پیام روشنی درباره نحوه خروج از توافق در صورت بروز کسری عرضه به بازار ارسال کند تا قیمت ها خیلی به سرعت افزایش پیدا نکند و موجب تشویق ورود تولید کنندگان شیل به بازار نشود.

روسیه برای برقراری توازن در بودجه خود به قیمتی بسیار پایین تر از رقم مورد نیاز عربستان نیاز دارد.

توافق کاهش تولید فعلی اوپک و متحدانش، در ماه مارس منقضی می شود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان به خبرنگاران گفت، اوپک و متحدانش غیر عضوش توافق کرده اند که توافق کاهش تولید را برای مدت 9 ماه یعنی تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

اوپک همچنین تصمیم گرفته که میزان مجموع تولید نفت نیجریه و لیبی را در سطح تولید سال 2017 یعنی زیر 2.8 میلیون بشکه در روز محدود سازد. هر دو کشور به دلیل ناآرامی های داخلی و تولید کمتر از حد انتظار نفت، تاکنون از توافق کاهش تولید معاف بوده اند.

فالح گفت، در حالی که دنیا دارد وارد فصل زمستانی با میزان تقاضای پایین می شود، حداقل چند ماهی زود است بخواهیم درمورد خروج از توافق سخن بگوییم. وی افزود، اوپک در نشست بعدی خود در ماه ژوئن وضعیت پیشرفت توافق را مورد بررسی قرار خواهد داد. «زمانی که ما تصمیم به خروج از توافق بگیریم، این کار را خیلی به تدریج انجام خواهیم داد... تا مطمئن شویم که بازار را شوکه نمی کنیم.»
منبع: تسنیم
برچسب ها: نفت ، اوپک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: