April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۴۸۵۸
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
0
ایسلند به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب برای افرادی است که به دنبال تجربه منحصربه‌فرد و متفاوت هستند.
پول‌نیوز -ایسلند پر از زیبایی‌های طبیعی، فرصت‌های ماجراجویی بی‌پایان و محلی‌های خونگرم، آماده و مشتاق خوش آمدگویی به مهمانان و بازدیدکنندگان است. ایسلند به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب برای افرادی است که به دنبال تجربه منحصربه‌فرد و متفاوت هستند.

بهترین زمان سفر به ایسلند؛ کشور وایکینگ‌ها (+عکس)

سفر جاده‌ای در اطراف کشور را تجربه و با اتومبیل‌های مخصوص حرکت در برف در کوه‌ها توقف کنید، مکانی برای چادر زدن پیدا کرده و محو تماشای نورهای شمالی و شفق قطبی شوید یا به آتش‌بازی به همراه بومیان ملحق شوید. زمانی که از ایسلند بازدید می‌کنید، در تمام این رویدادها شرکت کنید. بهترین زمان سفر به ایسلند چه زمانی از سال است؟

بهترین زمان سفر به ایسلند؛ کشور وایکینگ‌ها (+عکس)

علی‌رغم عرض جغرافیایی و موقعیت ایسلند درست در جنوب مدار قطب شمالی، این کشور خارق‌العاده دارای دمای نسبتا معتدل (به علت وجود جریان گرم آتلانتیک شمالی که در آن وجود دارد) است. تابستان‌ها معمولا معتدل و توام با باد و در زمستان سردتر است. از دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۱۲ اسفند)، میانگین حداکثر دما حدودا ۲٫۲ درجه سانتی‌گراد، و دمای میانگین در تابستان از ماه ژوئن تا انتهای آگوست (۱۱ خرداد تا ۱۰ شهریور) بین ۱۲٫۲ و ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به ایسلند؛ کشور وایکینگ‌ها (+عکس)

دما در طول شب بیشتر از ۱۰ درجه نسبت به روز افت نمی‌کند. مهم است بدانید هر زمانی که به ایسلند سفر می‌کنید، باید آمادگی روبه‌رویی با مه، باد، کمی باران و آب و هوای متغیر را داشته باشید.

بهترین زمان سفر و فصل داغ گردشگران از اواسط ژوئن تا آگوست در ماه‎های تابستان است. دلیل آن، هوای گرم‌تر و قابل تحمل‌تر برای افراد است، اما این موضوع به این معنا است که هزینه‌های مکان‌های اقامتی و پروازها به ایسلند به طرز محسوسی، گران‌تر می‌شود. در طول ماه‌های پاییز، بهار و زمستان، افت هزینه در هزینه هتل، پروازها و اجاره کردن ماشین وجود خواهد داشت.

اگر تصمیم به سفر در ماه‌های غیر از فصل داغ به خصوص از اکتبر تا نیمه می (۹ مهر تا پایان اردیبهشت) را دارید، ممکن است با بسیاری از تورها و سفرهای ماجراجویانه تعطیل شده تا فصل داغ بعدی، روبه‌رو شوید. اگر در این زمان در ایسلند بودید، به پایتخت بروید، ریکیاویک، تا از نورهای در شب و فعالیت‌هایی چون اسپا (چشمه آب گرم)، ماشین‌های برف‌رو و اسب‌سواری لذت ببرید.

اگرچه شانس نقش مهمی برای دیدن شفق قطبی افسانه‌ای بازی می‌کند، ولی ثابت شده است که ماه سپتامبر تا اواسط آپریل (۸ شهریور تا انتهای فروردین) بهترین فرصت‌های شما برای این تجربه خارق‌العاده هستند. در این ماه‌ها، شب‌ها کاملا تاریک هستند، که مهم‌ترین فاکتور برای دیدن نورهای شمالی به شمار می‌آید. برخی می‌گویند فرصت دیدن شفق قطبی در ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا اسفند) به دلیل شب‌های تاریک‌تر و زمان طولانی‌تر شب‌ها، بیشتر از بقیه زمان‌ها است.

اگر می‌خواهید بهترین فرصت برای دیدن آن‌ها را داشته باشید، اطمینان حاصل کنید مدت زمان بیشتری در ایسلند (ترجیحا در زمان‌هایی که بارانی و برفی نیست) حضور داشته باشید. البته در این ماه‌های توصیه شده، آب و هوا بارانی و برفی است. هر زمان از سال که آنجا بودید، از صبر کردن برای دیدن شفق قطبی ناامید نشوید و مطمئن باشید دیدن آن، ارزش صبر کردن را دارد.



منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: