April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
با رسیدن به نرخ 4195 تومان در چهارراه استانبول
کد خبر: ۲۵۵۰۰۷
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
۱
مجیدرضا حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با «پول‌نیوز »، می‌گوید: « برای توسعه صادرات در کشور باید دلار گران شود و نباید از کاهش ارزش پول ملی هراس داشت.»
دلار ترمز بریدپول‌نیوز- کاپوی دلار برای گرانی همچنان ادامه دارد. بعد از آنکه  دلار به 4 هزار تومانی ، چهارراه استانبول را بر سر زبان انداخت، بسیاری از دست‌اندرکاران بازار  اینطور پیش‌بینی می‌کنند  شمارش معکوس برای رسیدن نرخ دلار در بازار آزاد به 5 هزار تومان ، آغاز شده است. به اعتقاد بسیاری از تحلیگران اقتصادی نرخ ارز پس از سال‌ها کنترل دستوری، حالا به  قیمت واقعی خود تبدیل شده است. مجیدرضا حریری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با «پول‌نیوز »، می‌گوید: « برای توسعه صادرات در کشور باید دلار گران شود و نباید از کاهش ارزش پول ملی هراس داشت.»

حریری در عین حال بر این باور است: « در ایران دلار چند ماهی است مسیر افزایش قیمت را در پیش گرفته اما مساله اساسی آن است که این افزایش قیمت بدون برنامه‌ریزی و پشتوانه اقتصادی رخ داده است،  از همین رو افزایش نرخ دلار در بازار آزاد نتیجه‌ای جز تشدید جو گرانی در بازار آزاد ارز  و بر هم خوردن  نظم  اقتصاد ندارد.  امروز نرخ دلار در چهارراه استانبول با 11 تومان افزایش قیمت به 4195 تومان رسید. کارشناسان معتقد هستند این نعایت قیمت دلار در ایران نیست و باید منتظر افزایش بیش از این بود.

«پویا جبل عاملی»  تحلیلگر اقتصادی هم در این باره گفته است: «افزایش نرخ ارز این بار از اواسط فصل تابستان آغاز شد و نرخ دلار از 37 هزار و 500 ریال فراتر رفت.»
او  اینطور توضیح می‌دهد:« منطقی که در این افزایش وجود داشت و سیگنال هایی که از بانک مرکزی می‌آمد، این بود که بانک مرکزی می خواهد تاحدودی مکانیسم عرضه و تقاضا در بازار به کار خود ادامه دهد و اجازه دهد افزایش نرخ و تعدیل آن در بازار شکل گیرد.

جبل عاملی تاکید کرد: اگر این تعدیل انجام نشود، بانک مرکزی باید از ذخایر ارزی خود برای حفظ نرخ ها استفاده کند که این کار به معنی سوخت منابع و دارایی کشور است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حميد
Iran, Islamic Republic of
18:34 - 1396/09/29
حقوق كارگري كه براتون كار ميكنه هم مثل دلار ميبريد بالا ؟؟؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: