April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۸۱۳۹
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
0
چگونه وزن ایده‌آل داشته باشیم؟پول‌نیوز - یک کارشناس تغذیه در خصوص راه های جلوگیری از کاهش وزن و رژیم غذایی مناسب برای داشتن اندام مناسب توضیحاتی داد.

طاهری کارشناس تغذیه اظهار کرد: برای داشتن کبدی سالم باید از مواد غذایی کم چرب و مصرف کرد تا چربی اضافی در اعضای مختلف بدن و به ویژه کبد انباشته نشود.

وی ادامه داد: برای داشتن بدنی سالم باید مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی روزمره خود قرار داد تا میزان کالری وارد شده به بدن با میزان انرژی و سوخت و ساز تعادل داشته باشد.

طاهری در خصوص مصرف لبنیات پرچرب عنوان کرد: متأسفانه امروزه مصرف لبنیات پرچرب به یک عادت غلط تبدیل شده است و این مسئله سبب اضافه وزن و چاقی در سنین بالاتر می‌شود.

این متخصص تغذیه تأکید کرد: برای داشتن وزنی ایده‌آل باید از روغن زیتون در تهیه و پخت غذای مصرفی استفاده کنیم زیرا روغن های جامد و حتی مایع سبب بروز اضافه وزن و انباشته شدن چربی در اطراف اعضای حیاتی بدن می‌شود.

وی اظهار کرد: افراد برای پیشگیری از چاقی باید مواد حاوی فیبر و حتی شیر کم چرب را در برنامه غذایی خود قرار دهند و از مصرف بیش از اندازه قند در راستای پیشگیری از ابتلا به دیابت پرهیز کنند.

طاهری یادآور شد: برای داشتن اندامی مناسب و وزن ایده‌آل باید از مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز پرهیز و لبنیات کم چرب مصرف شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: