April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۸۶۶۶
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
0
پول‌نیوز - سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، از نام‌گذاری 27 دی ماه به نام شهدای جهاددانشگاهی با تصویب شورای معاونان این نهاد خبر داد.

مهندس علیرضا زجاجی در رابطه با 27 دی ماه 1365 و شهادت 22 تن از جهادگران سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: جهاددانشگاهی در 16مردادماه سال 1359 تشکل شد و با گذشت حدود 46 روز از فعالیت این نهاد، یعنی 31 شهریورماه همان سال، حملات رژیم بعثی عراق به کشورمان آغاز گردید. طبیعی بود که با حضور جوانان پرشور و دلداده به انقلاب در دانشگاه‌ها و به دستور امام خمینی(ره) که فرمودند: "جنگ و دفاع از میهن در جبهه اولویت اول است" یکی از وظایف اصلی جهاددانشگاهی در آن موقعیت، این باشد تا آن‌هایی که می‌توانستند در قالب رزمنده در گردان‌های مهندسی حضور پیدا کنند و آن‌هایی که نمی‌توانستند، در پشت جبهه‌ها برای آماده کردن ادوات جنگی فعالیت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در نتیجه 80 درصد فعالیت واحدهای جهادانشگاهی در آن زمان به بحث جنگ و تجهیزات جنگی در قالب پروژه‌های تحقیقاتی، عملیاتی، ساخت و حتی تعمیرات متمرکز شد.

وی تصریح کرد: یکی از واحدهای جهاددانشگاهی که در آن زمان به حوزه جنگ و تجهیزات جنگی ورود کرد، واحد آذربایجان شرقی بود که جهادگران آن در یک سوله‌ی مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تبریز به تولید قطعات و ابزارآلات جنگی می‌پرداختند. صدام و نیروهای دشمن نیز به واسطه عوامل و جاسوسان خود از این فعالیت‌ها مطلع شدند و در عملیات کربلای 5 با هواپیماهای خود به مقر تولیدات جنگی جهاددانشگاهی استان حمله کردند و 22 نفر از همکاران جهادگر جهاددانشگاهی را به شهادت رساندند و 7 نفر دیگر هم مجروح و جانباز کردند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: به واسطه‌ی این روز مهم و بزرگداشت یاد شهدا به ویژه شهدای جهاددانشگاهی در سراسر کشور، پیشنهاد نام‌گذاری 27 دی به نام شهدای دانشگاهی در شورای معاونان جهاددانشگاهی مطرح و تصویب شد.

مهندس زجاجی افزود: در حال حاضر نیز وصیت‌نامه، عکس و یادگاری های این شهدا در موزه شهدای جهاددانشگاهی تبریز نگهداری می‌شود.

وی تاکید کرد: از تمام روسا، معاونان فرهنگی و مسوولان واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی خواسته‌ایم، در راستای زنده نگه داشتن یاد و ترویج سیره شهدا و به مناسبت روز شهدای جهاددانشگاهی، اجرای برنامه‌هایی همچون؛ دیدار با خانواده های شهدای گرانقدر واحد خود، بزرگداشت مقام شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس، آثار و معرفی شهدای واحدهای خود و انعکاس این رویدادها در رسانه ها را در لیست فعالیت‌های خود قرار دهند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در پایان گفت: حتی تصمیم گرفته شد تا یادمانی از شهدای جهاددانشگاهی تهیه و در مجتمع تحقیقاتی شهدای این نهاد قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس حاج سجاد(ایرج) خلوتی، محسن محمدی غریبانی، رحمان قفل‌گری، مرتضی زمان‌پور نیاوران، علی فصیح کجاآبادی، حمیدرضا ملکوتی‌خواه، علی رضا رضوان‌جو، عباس ارشدی‌پور، صدیار صفری، بیاضعلی اسدی‌فرد، سید محسن امین‌جواهری، سعید امیرخانی، مهدی امیرکاظمی، علیرضا کریمی وفایی‌پور، حسین شیرین سرندی، مرتضی جابری، فواد الدین محمودی، یعقوب اسماعیل‌زاده، شیرزاد شریفی، هاشم اخترشمار، عادل جعفری نوعی‌پور و حسین رضاپور، 22 شهیدی هستند که 27 دی به مقام شهادت نایل آمدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: