April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۰۶۵۴
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
0
پول‌نیوز - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس جمهور در این سفر دو پروژه بزرگ ریلی را مد نظر قرار داد گفت: پروژه ریلی بم جیرفت به سمت جاسک بسیار مهم است.

عباس آخوندی عصر امروز در آئین افتتاح بزرگراه جیرفت به بم اظهار داشت: این منطقه بسیار حادثه‌خیز است و با افتتاح این بزرگراه اقدام مهمی برام مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر دو پروژه بزرگ ریلی را مد نظر قرار دادن که یکی از آنها پروژه ریلی کرمان به سیرجان حدود 200 کیلومتر است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه بسیار مهمی است و اولین پروژه‌ای است که بصورت مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود هزار میلیارد تومان هزینه دارد که 35 درصد آن دولت و 65 درصد نیز توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه پروژه بم جیرفت به سمت جاسک بسیار مهم است بیان کرد: در خلیج فارس دو بندر بسیار بزرگ داریم و باید خارج از خلیج فارس و در دریای عمان بتوانیم بندر بزرگ داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر بندر جاسک فعال شود باید بتواند به سمت مرکز کشور خط ریلی داشته باشد افزود: این خط ریلی از جاسک شروع شده و به جیرفت می‌رسد.

آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر بحث بم به جیرفت کارهای طراحی آن شروع شده و مراحل نهایی آن درحال انجام است اظهارداشت: از جیرفت به جاسک نیز طراحی آن انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طول این خط ریلی 94 کیلومتر است که اختلاف ارتفاع ما بسیار زیاد است در بحث ریلی نمی‌توانیم اختلاف زیادی داشته باشیم و مهندسین در حال طراحی این پروژه هستند.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: