April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۱۲۰۴
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
0
تکلیف گرانی قیمت بنزین در سال 97 مشخص شدپول‌نیوز - سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است در سال 97 افزایش قیمت بنزین را داشته باشیم گفت: قطعاً جواب شما خیر است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز سه‌شنبه 17 بهمن و پس از اتمام نشست علنی مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری با خبرنگاران که در محل کمیسیون اصل 90 برگزار شد گفت: مجلس در بررسی بخش درآمدی بودجه 97 به نیمه راه رسیده است.

وی با اشاره به تشخیص رئیس مجلس درباره توقف بررسی ادامه بودجه با هدف انعکاس الزامات و بایسته‌های مورد نیاز از سوی کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 97 اظهارداشت: دولت برنامه‌های متعددی از جمله در بحث‌های مرتبط با اشتغال دارد؛ دولت 12 برنامه در عرصه‌های مختلف با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم، اشتغال و احیای بافت‌های فرسوده دارد.

نوبخت با ذکر اینکه در حوزه احیای بافت‌های فرسوده 40 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود، به برنامه‌های حمایتی دولت در بخش مسکن روستایی، اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال منجر به مقاوم‌سازی ابنیه روستایی در برابر زمین لرزه‌ها می‌شود.

وی در ادامه درباره اهتمام دولت در لایحه بودجه نسبت به موضوع مقابله با آلایندگی هوا اظهارداشت: دولت 2 برنامه جهت نوسازی ناوگان برون‌شهری و درون‌شهری جهت آماده‌سازی زمینه به منظور کاهش آلودگی هوا، کنترل مصرف سوخت و ایجاد رفاه نسبی برای مردم در عرصه حمل و نقل دارد که 25 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در راستای سیاست‌های فقرزدایی تا پایان این دوره در نظر دارد به همه کسانی که استحقاق دریافت یارانه دارند و یا حتی کسانی که هم‌اکنون یارانه می‌گیرند اما نسبت به خط فقط مستمری کمتری می‌گیرند یارانه دهد.

وی در ادامه با اشاره به فرصت 10 روزه به کمیسیون تلفیق جهت بررسی بیشتر لایحه بودجه اظهارداشت: با هدف فرصت دادن به بررسی بیشتر برنامه‌های دولت در کمیسیون تلفیق، جلسات علنی به بعد از بررسی مجدد لایحه در این کمیسیون موکول شد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: ما از سوی دولت به مجلس اعلام کرده‌ایم که برای همه برنامه‌هایی که مجلس در نظر دارد برنامه داریم و ضمن تشکر از مجلس انتظار داریم در راستای کاهش فقر مطلق و ایمن‌سازی ابنیه روستایی و ایجاد اشتغال به برنامه‌های دولت فرصت طرح داده شود و در کمیسیون تلفیق مطرح شده و پیش رود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تأمین منابع یارانه‌ها از محلّ افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار داشت: اگر اصلاحی در قیمت حامل‌های انرژی بخواهیم متصور شویم، مطلقاً در رابطه با سیاست یارانه‌ای و فقرزدایی نیست. افزایش قیمت حامل‌های انرژی، صرفا‌ً منابع ما برای اشتغال پایدار را تقویت می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است در سال 97 افزایش قیمت بنزین را داشته باشیم گفت: قطعاً جواب شما خیر است.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت بنزین ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: