April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۲۲۵۱
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
0
پول‌نیوز - کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی فعالی امروز وارد کشور شده است، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر روز سه‌شنبه در کشور حضور دارد و پیامد آن بارش باران، برف و کاهش دما برای نقاط مختلف خواهد بود.

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی فعالی از صبح امروز وارد کشور شده و بخش‌هایی از شمال غرب و مرکز کشور را در برگرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بارند‌گی‌ها در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و مرکز کشور در حال رخ داد است و این بارش‌ها رفته رفته افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه پیامد این سیستم بارشی، بارش باران، برف و کاهش دما است، تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، تهران، البرز و شمال غرب کشور است.

نقشینه افزود: بارش‌ها در روز یکشنبه نیز ادامه می‌یابد که شدت آن در کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، آذربایجان‌ها، ارتفاعات البرز، تهران، البرز و قزوین خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روز دوشنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود اما باران و برف پراکنده در اکثر نقاط به غیر از مناطق جنوب و جنوب شرق می‌بارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توصیه کرد: مردم که در روزهای آتی قصد تردد به جاده‌های کوهستانی را دارند حتما از زنجیر چرخ و وسایل ایمنی بهره بگیرند ضمن اینکه توقف در کنار رودخانه‌ها و سیلاب‌ها هم ممنوع است.

نقشینه تصریح کرد: این سیستم بارشی در روز سه‌شنبه در نواحی شمال شرقی به فعالیت ادامه می‌دهد و از اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی اظهار کرد: این سیستم بارشی با باران، برف و کاهش دما همراه است اما کاهش دما فقط در برخی نقاط بسیار محسوس است که به عنوان نمونه اراک 9 درجه، همدان 8 درجه، سننندج 7 درجه، خرم اباد 6 درجه و ایلام 6 درجه سردتر شده‌اند؛ دمای هوای تهران نیز دو درجه کاهش یافته است.

نقشینه به وزش باد و خیزش غبار در خوزستان برای روزهای شنبه و یکشنبه اشاره کرد و گفت: کیفیت هوای خوزستان نیز در روز شنبه و یکشنبه بر اثر وزش باد و خیزش گردوخاک کاهش می‌یابد اما از عصر روز یکشنبه با بارش باران و کاهش دما این وضعیت تغییر می‌یابد و کیفیت هوا بهبود پیدا می‌کند.

وی اردبیل با 4 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به 11 درجه بالای صفر رسید که امروز و فردا شاهد بارش‌های باران و برف در پایتخت خواهیم بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: