کد خبر: ۲۶۲۷۱۶
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
0
پول‌نیوز - نماینده آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد که از فرآیند صلح خارج شده و علیه تمامی سازمان های بین المللی که ضد اسراییل عمل می کنند، اقدامات تنبیهی انجام دهد.

نیکی هیلی روز سه شنبه درنشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، افزود: ما امروز در جلسه ای شرکت داریم که برای همه ما آشناست و همواره پر از تکرار مکررات بوده است. 

وی ادامه داد: موارد تکرار می شوند بدون اینکه به جایی برسند و هیچ اقدامی انجام شود. ما سال گذشته اقدامات جدیدی کردیم و معتقدیم که سازمان ملل بیش از حد روی این مساله وقت گذاشته است. مشکل این است که این سازمان به شکل نفرت انگیزی علیه اسراییل عمل می کند. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: امروز در خاورمیانه مشکلات زیادی وجود دارد. در یمن بزرگترین بحران انسانی را داریم در حالی که به صورت مداوم به گروه های مسلح اسلحه ارسال می شود. 

هیلی اظهار کرد: در سوریه رژیم بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده می کند و در لبنان حزب الله به فعالیت های تروریستی مشغول است. در عراق و اردن و مصر نیز فعالیت های تروریستی ادامه دارد و در این بین ایران است که دولتش حامی تروریسم است و تمامی این فعالیت ها را تغذیه می کند. 

وی ادامه داد: من نمی خواهم که بگویم هیچ رنجی در موضوع فلسطین نیست. هر دو طرف رنج می برند. اسراییلی ها بارها چاقو خورده اند و در عملیات های انتحاری کشته شده اند. اسراییلی ها اما مردمانی بوده اند که در دنیا در زمینه های علمی و تکنولوژیک و هنر فعال بوده اند. 

نماینده آمریکا اضافه کرد: مردرم فلسطین در غزه و در کرانه باختری نیز رنج می برند.

هیلی خطاب به محمود عباس گفت: آقای عباس! زمانی که دولت جدید در آمریکا روی کار امد ما به دنبال اصلاح قطعنامه ۲۲۳۴ بودیم و این اشتباه بزرگ دولت قبلی ما بود. این قطعنامه این توهم را ایجاد می کند که اسراییل می تواند امنیتش را نادیده بگیرد. 

وی افزود: من سال گذشته به این نکته اشاره کردم که تمامی این فعالتی ها ضد اسراییلی است. من امروز به سمت فلسطینی ها دست دراز می کنم که بگویم ما به فکر صلح و شکوفایی مردم شما هستیم. 

نماینده آمریکا ادامه داد: اما نماینده شما آقای عریقات تلاش های من را خفه کرد. من خفه نخواهم شد. اگر رهبری فلسطین به اندازه کافی شجاع باشد، می تواند گزینه هایی که به آنها داده ایم را قبول کند. 

هیلی اضافه کرد: ما احتیاج نداریم که شما از تصمیمات ما خوشحال شوید و راضی باشید. این انتخاب را دارید که اگر می خواهید آمریکا کاملا از فرآیند صلح خارج شده و علیه تمامی سازمان های بین المللی که ضد اسراییل عمل می کنند، اقدامات تنبیهی انجام دهد. 

وی تاکید کرد: باید به شما بگویم که پایان این خط هیچ نفعی برای فلسطینی ها نخواهد داشت. ما به دنبال شما نمی دویم و نخواهیم دوید. انتخاب با خود شماست که کدام راه را بپذیرید.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: