کد خبر: ۲۶۴۳۰۷
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
0
نرخ مصوب شیرینی شب عید اعلام شدپول‌نیوز -رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: نرخ شیرینی شب عید و ایام نوروز طبق نرخ مصوب اردیبهشت ماه امسال به فروش می رسد و به رغم افزایش قیمت مواد اولیه تولید، هیچ تغییری در نرخ قیمت انواع شیرینی نخواهیم داشت.

علی بهره مند افزود: در حال حاضر قیمت برخی از مواد تهیه شیرینی و کیک شامل تخم مرغ به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان، پودر نارگیل و پودر کاکائو به دلیل نوسان نرخ ارز افزایش یافته، اما به علت کاهش توان خرید مردم از قنادان خواسته ایم تا افزایش قیمتی روی محصولات شب عید نداشته باشند.

وی حداکثر سود مصوب هر کیلوگرم شیرینی‌تر و خشک از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای قنادان را ۱۵ درصد دانست و اظهار داشت: نرخ شیرینی‌ها بر اساس کیفیت مواد اولیه تعیین می‌شود، زیرا هرچه شیرینی ماندگاری بالاتری داشته باشد باید از مواد اولیه کیفی‌تر استفاده شود.

رییس اتحادیه قنادان تهران تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌تر و خامه‌ای درجه یک به شرط خالص فروشی ۲۱۵ هزار ریال، شیرینی‌های زبان، برنجی و پاپیونی ۱۸۰ هزار ریال، شیرینی دانمارکی ۱۷۵ هزار ریال و کیک یزدی ۱۳۰ هزار ریال است.

وی درباره نظارت بر عملکرد قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های نیز گفت: تمامی قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر سازمان تعزیرات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در سراسر کشور قرار دارند.

بهره‌مند افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های تهران شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ و در شهرستان‌ها با اتحادیه‌های مربوطه تماس بگیرند.

هم اکنون در مجموع ۳۰ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد پروانه دار در تهران فعالیت می‌کنند.

همچنین در تهران ۲۵۰ واحد در حال دریافت پروانه بهره برداری هستند.

قیمت انواع شیرینی از اردیبهشت ماه سال ۹۳ به رغم افزایش هزینه‌های تولید هیچ تغییری نداشت تا این که در ابتدای سال ۹۶ نرخ گذاری جدیدی برای شیرینی اتفاق افتاد.

براساس آمار شب یلدای گذشته، نرخ هر کیلوگرم انواع شیرینی‌تر و خامه‌ای درجه یک ۱۵۰ هزار ریال، شیرینی دانمارکی ۱۲۵ هزار ریال، شیرینی زبان، پاپیونی و برنجی ۱۲۵ هزار ریال و کیک یزدی ۹۰ هزار ریال بوده که با توجه به افزایش قیمت جدید امسال شاهد افزایش نرخ بین ۵۵ تا ۶۵ هزار ریال (معادل ۴۳ درصد) هستیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرینی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: