کد خبر: ۲۶۴۴۷۲
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
0
جزئیات حذف کنکور هنرستانی‌‌ها از سال آینده پول‌نیوز - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سال آینده را تشریح کرد.

علی زرافشان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خروجی در سال یازدهم نخواهیم داشت و هنرستان‌ها ۱۲ ساله خواهند شد، گفت: بنابراین دانش آموزان ما بعد از پایه یازدهم به دانشگاه نمی‌روند بلکه وارد پایه دوازدهم می‌شوند، بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سال‌های قبل تکمیل شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای پذیرش دانشجو، پذیرش داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش صرفا بر اساس سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اولین دوره فارغ التحصیلان را در ساختار ۱۲ ساله خواهیم داشت، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آموزش عالی موظف به اجرای دوره کاردانی پیوسته است. بر این اساس از سال ۹۸ دانش آموزان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و دیگر کنکور نخواهند داشت و یک دوره آموزشی پنج ساله را به صورت پیوسته طی خواهند کرد.

زرافشان درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه برای هنرجویان گفت: طبق مصوبه برنامه پنجم و ششم توسعه قانونگذار آموزش عالی را مکلف کرده که امکان تحصیل پیوسته را فراهم کند. طبیعتا در این زمینه دو مجموعه دانشگاهی بزرگ فنی و حرفه‌ای را داریم و اگر تعداد داوطلب بیشتر از ظرفیت باشد باید پذیرش از طریق سایر دانشگاه‌ها فراهم شود.

به گفته وی، از سال ۹۸ دیگر سابقه تحصیلی مطرح نیست و همه هنرجویان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و برنامه درسی‌شان به شکل پنج ساله تدوین و تنظیم خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کنکور ، هنرستان ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: