April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۶۲۶۶
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
0
پول‌نیوز - رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: رای پرونده اعضای باند قتل‌های سریالی گلستان در دیوان عالی کشور تائید شد.

هادی هاشمیان اظهار کرد: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده هشت هزار صفحه‌ای را به اعدام در ملاعام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرده بود که در دیوان عالی کشور هم تایید شد .

وی افزود: این باند سه نفره ۸۰ فقره سرقت مسلحانه و ۱۳ قتل را در فاصله سال های ۷۹ تا ۹۴ در استان های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به اتهام افساد فی الارض و محاربه از بهمن ۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان آغاز شده بود.

هاشمیان ادامه داد:

اعضای باند معروف به «قتل‌های سریالی»، بهار ۹۴ به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته رئیس کل دادگستری گلستان، بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد با این اسلحه، در سال‌های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان‌های گلستان و مازندران انجام شده است و به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، همگی آن‌ها دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: اعضای این باند دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال باختگان، آنان را با اسلحه به قتل می‌رساندند.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: این حکم پس از طی مراحل قانونی اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قتل سریالی ، گلستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: