سکه یک شبه 66 هزار تومان گران تر شد
کد خبر: ۲۶۶۳۶۸
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
0
در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 830 هزار تومان معامله می شود که با توجه به قیمت اونس جهانی حدود 230 هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی آن بوده و هر لحظه ممکن است این حباب قیمتی بشکند.
سکه 230  هزار تومان گران تر از قیمت واقعی استباران ایمانی –پول نیوز | هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک شبه 66 هزار تومان گران تر شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در حالی امروز یک میلیون و 830  هزار تومان معامله می شد که دیروز صف های طولانی در مقابل بانک کارگشایی برای حراج  سکه تشکیل شده بود.  حراج سکه که بعد از یک تعطیلات حدود 20 روزه  از ساعت 15 دیروز  از سر گرفته شد، قیمت پیش فروش یک ساله هر قطعه سکه را با افزایش حدود 50 هزار تومانی  یک میلیون و 350 هزار تومان و پیش فروش 6 ماه را با 70 هزار تومان افزایش یک میلیون و 470 هزار اعلام کرد.

عرضه بیشتر شود، قیمت ها کنترل می شود
 در این میان تحلیل گران بازار ارز افزایش قیمت ایجاد شده  حاصل تقاضای کاذب ایجاد شده در بازار می دانند .  سهراب اشرفی تحلیل گر بازار ارز و طلا با بیان اینکه اونس جهانی  در 3 ماه گذشته  افزایش چندانی نداشته و در محدوده بین 1300 تا 1350 دلار در نوسان بوده است، به پول نیوز می گوید: در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 830 هزار تومان معامله می شود که با توجه به قیمت اونس جهانی حدود 230  هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی آن بوده و هر لحظه ممکن است این حباب قیمتی بشکند.

او بر این باور است که در شرایط فعلی بانک مرکزی پیش فروش سکه در بانک کارگشایی را از هفته 3 بار به هر روز افزایش دهد تا عطش خرید تا حدی فروکش کند.

اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز 5400 تومان اشاره کرد و گفت: صرف نظر از تاثیر احتمال خروج ترامپ از برجام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای همسایه ایران و بالا رفتن قیمت حوالجات ارزی  در گرانی دلار ، رفتار پلیس بانک مرکزی در روزهای پایانی سال گذشته به نوعی مشکلات امروز عرضه ارز دامن زده است .

او با بیان اینکه اگر دولت و بانك مركزي سازوكار حاكم بر بازار ارز را درك مي‌كردند، بازار ارز را پليسي نمي‌كردند، ادامه داد: شاید اگر عرضه ارز از سوی معامله گران واقعی بازار ادامه پیدا می کرد، صرافی ها اینگونه قادر به احتکار دلار و عدم عرضه آن نبودند.

به گفته اشرفی، انتشار اخبار مبني بر تحريم‌هاي جديد تقريبا سفته‌بازان را به اطمينان از كاهش ذخاير ارزي رسانيد كه سبب تشديد فعاليت‌هاي سفته‌بازي شد. لذا مي‌توان گفت كه مهم‌ترين دليل افزايش روزافزون تقاضاي سوداگرانه ارز در آن دوره، افزايش بازده انتظاري نگهداري ارز و بالا رفتن سود سرمايه انتظاري خريد ارز بود. افراد با تغيير در انتظارات خود تركيب سبد دارايي خود را به نفع پو‌ل‌هاي خارجي تغيير دادند و به اميد كسب سودهاي سرشار با تبديل انواع دارايي‌هاي ريالي خود از قبيل اوراق سهام، خودرو، سپرده‌هاي بانكي و حتي منزل مسكوني روانه بازار ارز شدند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: