کد خبر: ۲۶۶۶۵۶
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
0
تعداد جایگاه های سوخت با جمعیت کلان شهرها هم خوانی ندارد، مجوز لازم برای احداث جایگاه های تک تلمبه ای در 10 کلان شهر کشور داده شده است اما کسانی که در مبلمان شهری دخالت دارند همکاری لازم را ندارند .
کمبود شدید پمپ بنزین در کلان شهرهاباران ایمانی –پول نیوز| تعداد پمپ‌بنزین‌ در کلان شهرها کافی نیست. درحالی ‌که طبق استانداردهای جهانی متوسط سطح دسترسی به پمپ‌بنزین باید یک‌کیلومتر باشد، اما  آمارها نشان می دهد که برای رسیدن به یک پمپ‌بنزین در تهران باید 6 الی 7کیلومتر مسافت را طی کند. این جدای از زمانی است که صرف سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.

بیژن حاج محمدرضا رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت پیشتر گفته بود:  گرانی زمین و نیاز به سرمایه اولیه فراوان یکی از موانع بزرگ سد راه سرمایه گذاران شهری برای ساخت پمپ بنزین در خیابان ها و معابر اصلی شهرها به ویژه شهرهای بزرگ است که هنوز سرمایه گذاران مجاب به حضور در چنین عرصه ای نشده اند و بسیاری از شهرها از جمله تهران با مشکل سوخت گیری طولانی و پمپ بنزین های اندک در شهر مواجه است. او با اشاره به کمبود جایگاه های سوخت در شمال و شمال غرب تهران، می گوید: به دلیل قیمت های نجومی زمین در این مناطق ساخت جایگاه سوخت به هیچ وجه برای سرمایه گذار نمی صرفد و ترجیح می دهد دارایی خود در سایر بخش ها سرمایه گذاری کند.

طرحی که نیمه کاره رها شد

صف های طولانی پمپ بنزین ها به ویژه در ایام پایانی سال و در ساعات خاصی از روز در پایتخت و برخی دیگر از کلان شهرها همچون اصفهان و قم ، وزارت نفت را به سمت جایگاه های تک تلمبه ای سوق داد . طرحی که به گفته مدیر اجرایی این طرح نیمه کاره رها شده  و اجازه ادامه آن داده نمی شود.  در این میان در حالی برخی مشکلات زیست محیطی  و خشکیده شدن درخت های اطراف برخی از این جایگاه را دلیل توقف اجرای آن می دانند که احسان جعفرتباری، مدیر اجرایی مدیر احداث جایگاه های تک تلمبه ای این گفته را تکذیب کرده و به پول نیوز می گوید که این درختان پیش از نصب این تلمبه ها خشک شده بود. ضمن اینکه جایگاه های تک سو برخلاف جایگاه های قدیمی دارای گوداهی برای استانداردهای محیط زیست هستند و طرح کهاب در آنها اجباری شده است.

صدور مجوز احداث جایگاه تک تلمبه ای در 10 کلان شهر و عدم همکاری مسئولان شهری او در حالی وزارت نفت را مقصر عدم پیشروی این طرح می داند که مسئولان شرکت پخش فرآورده های نفتی  از نبود همکاری لازم در میان مسئولین شهری خبر می دهد. علیرضا رجب پور معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با پول نیوز با تایکد بر اینکه احداث  جایگاه های تک تلمبه ای  توسط بخش خصوصی نیازمند حمایت مسئولین شهری است ، ادامه داد :  مسئولین شهری در بحث ترافیک و زیباسازی شهری این جایگاه های کوچک ایجاد شود. 

رجب پور  با بیان اینکه تعداد جایگاه های سوخت با جمعیت کلان شهرها هم خوانی ندارد ، ادامه داد: مجوز لازم برای احداث جایگاه های تک تلمبه ای در 10 کلان شهر کشور داده شده است  اما کسانی که در مبلمان شهری دخالت دارند همکاری لازم را ندارند .

او در پاسخ به گفته های رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت ، می گوید: جایگاه دارها نگران کاهش فروش خود با رونق گرفتن پمپ های تک تلمبه ای هستند. اما این نگرانی بی دلیل است ضمن اینکه  طبق استانداردهای بین المللی  نباید کل درآمد جایگاه ها از  محل فروش فرآورده ها باشد . به طور متوسط جایگاه دارها  تنها 35 در درآمدشان را از محل فروش بنزین کسب کنند.  

برچسب ها: پمپ بنزین ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: