April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۸۳۰۸
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
0
پول‌نیوز - یک متخصص طب ایرانی گفت: زعفران عملکرد بطن چپ قلب را در مواجهه با عوامل آسیب رسان حفظ می‌کند و اثرات ضد فشار خون زعفران توسط محققان مشخص شده است.

ابراهیم ایران دوست درخصوص خواص زعفران توضیح داد: از دیدگاه طب ایرانی زعفران تمایل و نفوذ مواد غذایی و داروها را به قلب افزایش می‌دهد، همچنین مصرف آن شادی‌آور بوده و تقویت‌کننده قلب است.

وی ادامه داد:‌ متخصصان طب ایرانی توصیه می‌کنند که در ترکیب داروهای مورد استفاده برای بیماران قلبی زعفران اضافه شود تا هدایت و نفوذ دارو به قلب بهتر انجام شود.

ایران دوست گفت: از دیدگاه طب جدید زعفران از افزایش کلسترول و تری گلیسرید و چربی بد خون جلوگیری می‌کند و به عنوان مانعی برای جلوگیری از رسوب آنها در عروق عمل می کند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: در بیمارانی که دچار حملات قلبی شده‌اند، مصرف زعفران می تواند از آسیب به بافت های قلبی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: زعفران عملکرد بطن چپ قلب را در مواجهه با عوامل آسیب رسان حفظ کرده و اثرات ضد فشار خون زعفران توسط محققان مشخص شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: قلب ، زعفران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: