احتکار 90 هزار خودرو توسط جاده مخصوص نشین ها تکذیب شد
کد خبر: ۲۶۹۹۴۰
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
0
در بهترین شرایط موجودی انبار خودرسازان 2 تا 3 هزار دستگاه خودرو است . حتی در سالی که طرح ویژه حمایت از صنعت خودرو از طرف دولت اجرایی و به خریداران وام 25 میلیون تومان تعلق می گرفت جاده مخصوص نشین‌ها قادر به انبار کردن 90 هزار دستگاه خودرو نبودند.
بازار داغ حاشیه برای گران شدن خودروباران ایمانی – پول نیوز| بازار دلالی در خودرو حسابی داغ شده است. روزی نیست که خبری از رانت های پشت پرده واردات خودرو یا گرانی و احتکار این محصول نشوید . یکی از شناسایی خانواده ای که 30 هزار خودرو وارد کرده و مالیت نداده می گوید و دیگری از احتکار 90 هزار خودرو در پارکینگ جاده مخصوص نشین ها.

ادعاهای عجیب و قریبی که حاصلی جز برهم ریخت بازار خودرو ندارد. یکی از کارشناسان صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود در اینباره به پول نیوز می گوید: در همه جای دنیا افراد برای ادعاهای خود دلیل و مدرک ارائه دهند و پاسخ گوی آن هستند اما در ایران نه تنها کسی در رابطه با ادعاهایش بازخواست نمی شود بلکه مدیران بابت اشتباهاتی که بعضا به زمین گیر شدن یک واحد تولیدی و زیان های سنگین هم به کارخانه وارد می کنند، پاسخی نمی دهند و جریمه ای نمی شوند. او معتقد است که برخی سعی دارند با جوسازی رسانه ای بازار را بر هم ریخته و از پایین و بالا شدن قیمت ها سود ببرند.

گنجایش پارکینگ‌های خودروسازان 2 تا 3 هزار دستگاه

"احتکار 90 هزار خودرو توسط خودروسازان" ادعای یکی از بهارستان نشین ها در روز گذشته که سرو صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد با واکنش جاده مخصوص نشین ها مواجه شد. نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه می گوید: خودروسازان 90 هزار خودرو را بر مبنای ارز 3200 تومان در آذر پارسال تولید و انبار کرده و می خواهند بعد از گران شدن دلار وارد بازار کنند. اما فعالان صنعت خودرو می گویند که پارکینگ‌های آنها توان و گنجایش انبار کردن این میزان خودرو را ندارند .

به گفته آنها در بهترین شرایط موجودی انبار خودرویی 2 تا 3 هزار دستگاه خودرو است که در بیشتر موارد پیش فروش شده و قرار است به بازار عرضه شوند . آنگونه که جاده مخصوص نشین ها توضیح می دهند خودروسازان حتی در سالی که طرح ویژه حمایت از صنعت خودرو از طرف دولت اجرایی و به خریداران وام تعلق می گرفت خودروسازان قادر به انبار کردن 90 هزار دستگاه خودرو نبودند چطور در چنین شرایطی که بنگاه های تولید با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند می توان چنین سرمایه ای را خواباند .

طرح ویژه دولت برای حمایت از خودروسازی چه بود

هجدهم آبان بود سال 94 بود که اجرای طرح ویژه دولت برای فروش خودروهای در انبار مانده خودروسازان آغاز شد. ۴ روز از طرح نگذشته بود که دولت اعلام کرد، ۱۰۲ هزار نفر برای خرید خودرو در قالب دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی ثبت نام کرده و ۹۱ هزار نفر هم پول خود را به حساب خودروسازان واریز کرده‌اند. از همین جا بود که زمزمه‌های بسته شدن طرح خرید خودرو با وام کم بهره دولتی، دهان به دهان پیچید.

در همان روزها بود که خودروسازان اعلام کردند که از زمانی که پرونده فرد متقاضی تکمیل شده و تائیدیه‌های حساب خود و چک‌ها و حساب ضامنش نیز از سوی خودروسازان صورت گرفته باشد، تحویل ۳۰ روزه خواهد بود اما همه چیز بستگی به زمان تکمیل پرونده دارد، یعنی اگر مدت زمان تکمیل پرونده یک متقاضی، یک ماه هم به طول می‌انجامید، آنگاه از همان زمانی که پرونده تکمیل شده، تحویل ۳۰ روزه خواهد بود، بنابراین ممکن بود که متقاضی از زمان اقدام به ثبت نام و شرکت در ایران طرح تا زمان تحویل خودروی خود را حتی تا ۶۰ روز هم باید منتظر بماند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: