April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱۲۸۷
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
0
در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که بهترین راه لذت بردن در اینجا رفتن به "مدینا"،قلب شهر،است که مراکش را به یک شهر قدیمی متصل می کند.
پول‌نیوز - مراکش یک شهر عاشقانه و جادویی است که در حال حاضر توجه زیادی به ان نمی شود. مکان های شگفت انگیز زیادی در هر گوشه ای از "مراکش" وجود دارد، هر چه زمان بیشتری را در این شهر صرف کنید مکان های جذاب و سرگرم کننده ی بیشتری را کشف خواهید کرد. در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که بهترین راه لذت بردن در اینجا رفتن به "مدینا"،قلب شهر،است که مراکش را به یک شهر قدیمی متصل می کند.

چگونه 3 روز در مراکش بگذرانیم؟! (+عکس)

شما صنعتگرانی را در حال کار خواهید دید که کالاهای چرمی و قالیچه های زیبا می بافند و در بازاری که در ان همه چیز از خرما و بادام گرفته تا کیف های دستی وجود دارد،می فروشند.اگر شما به خرید کردن،طراحی،غذای خوب و دانستن تاریخ علاقمند هستید، حتما سفر به مراکش را دوست خواهید داشت.

چگونه 3 روز در مراکش بگذرانیم؟! (+عکس)

اگاه باشید که بازار شهر مراکش از جاهای دیدنی مراکش تا حدودی شبیه "دیزنی" می باشد،هنگامی که شما به انجا می روید و خودتان شخصا انجا را تجربه می کنید،متوجه خواهید شد که در تمام بخش های ان یک جادویی نهفته است.

روز اول
اکثر پروازهایی که در بعد از ظهر انجام می شود، فرصت کافی برای پیدا کردن هتل و کمی استراحت در استخر را قبل از فرا رسیدن شب،به شما می دهد.در هنگام غروب آفتاب، برای سرو یک نوشیدنی در هتل معروف "لامامونیا" یکی از بزرگترین هتلهای آفریقا، توقف کنید.(اتاق از اینجا رزرو نکنید،هر چند هتل بزرگ و غیر شخصی می باشد ،ولی اتاق ها بسیار گران قیمت هستند و دکور خلاقانه ولی خفه کننده اروپاییش به طور کامل ارزش ان را پایین می اورد.)بر روی یک صندلی در یک کافه مجلل از جاهای دیدنی مراکش بنشینید، یک ساندویچ کوکتل و نوشیدنی میل کنید و از فضا لذت ببرید. در سفر 3 روزه به مراکش پس از خوردن غذا از درب رنگی شیشه ای خارج شوید تا یواشکی یک دوری در باغ ها و املاک انجا بزنید.

اگر به موقع در انجا حضور داشته باشید می توانید صدای اذان را که برای نماز گزاران پخش می شود از مسجد "کوتوبیا" از جاهای دیدنی مراکش بشنوید.برای شام یک میز در "دار مارجانا" رزرو کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی گرسنه هستید.

این مکان در "مدینا" واقع شده است و به راحتی با ماشین قابل دسترسی است،بنابراین شما می توانید با یک تاکسی از هر هتلی که هستید به اینجا بیایید.شما برای صرف شام و دیدن نمایشی سرگرم کننده و پر زرق و برق از مناظر مراکش به اینجا امدید. اگر شما به دنبال یک تجربه معتبر و بی نظیر در مراکش هستید، قطعا آن را در اینجا پیدا نخواهید کرد، اما اینکه خوردن غذاهای فوق العاده و گوش دادن به موسیقی های زنده در یک محیط رمانتیک برای شما لذت بخش نباشد،یک امر غیر قابل باور است.به اندازه کافی شراب بنوشید و با مجریان مراسم برقصید ، اما به یاد داشته باشید که فردا یک روز بزرگ است.

روز دوم

صبح خود را با خوردن یک صبحانه ی سالم شروع کنید و کفش های راحت خود را بپوشید زیرا امروز روز کاوش و گردش از جاهای دیدنی مراکش است.نقشه منطقه را از هتل خود دریافت کنید،و روز خود را با پیاده روی و گشت گذار در "مدینا"، بازارچه های پر پیچ و خم،میدان ها،مساجد،میادین میوه و تره بار و کارگاه های هنری شروع کنید.در داخل "مدینا" کارهای بسیار زیادی وجود دارد که باید در کنار خرید کردن انجام شود.بهتر است این کارها در صبح هنگام انجام دهید و خرید کردن را به بعد از ظهر موکول کنید.

با بازدید از کاخ "لا باهیا پلیس" که نمونه ای از معماری بی نظیر در قرن 19 است که شامل باغ های استثنایی و شبستانی بی نظیر است،شروع کنید. از آنجا، به سمت "دی جماع الفنا"، میدان اصلی مراکش بروید. از احساسی شدن بیش از اندازه خود جلوگیری کنید. اگر شما با یک گروه مسافرت می کنید، مطمئن شوید که با هم باقی بمانید و از انها دور نشوید. بین موسیقیدانان، "اسنیک چارمرز" و "هاوکرز" بسیار جذاب و بی نظیرند.اگر شما به یک میان وعده احتیاج دارید،در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که کافه هایی وجود دارند که در آن شما می توانید یک قهوه یا میان وعده دریافت کنید.

توقف بعدی در "مزیون دلا فوتوگرافیه" می باشد، موزه ای است که عکس های سیاه و سفید مراکش در انجا بایگانی می شود.این موزه از جاهای دیدنی مراکش در پشت دیوار یک باغ جادویی واقع شده است،و واقعا ارزش بازدید دارد چرا که شما در انجا شاهد دنیایی به دور از فشار های محیط بیرونی هستید.چند دقیقه صبر کنید و و از دیدن گیاهان و و معماری انجا لذت ببرید."نوماد" یکی از بهترین و پرطرفدارترین رستورانهای مراکش است. حتی اگر شما فقط برای یک آخر هفته به اینجا امده اید،حتما یکبار غذا خوردن در این رستوران را تجربه کنید.

هیچ گونه نوشیدنی الکلی در اینجا سرو نمی شود،اینجا شامل دو طبقه تراس روباز دوست داشتنی با منظره ای از "مدینا" است که مقدار زیادی نوشیدنی های غیر الکلی خوشمزه مانند چای نعنا، اسپرسو و اسموتی آووکادو را سرو می کند.منو اینجا شامل غذاهای مدرن مراکشی و سبزیجات است،اما بعضی از غذاهای گوشتی جذاب نیز اینجا سرو می شود. اگر مدت زمان کوتاهی را در مراکش بوده اید، در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که با سبزی های تازه و سالادهایی که ارائه می شود، خوشحال خواهید شد.این مکان برای رفتن با دوستان و خوردن غذا یک مکان مناسب و ایده ال است.حتما از دسر های اینجا نیز بخورید.پس از ناهار، وقت آن است که در "مدینا" چرخی بزنید.هرچه بیشتر بگردید، چیزهای جالب تری را مشاهده می کنید. برای مدتی نقشه را فراموش کرده و غرایز خود را دنبال کنید.

"مدینا" پر از چیزهای زیبا برای فروش است: مبلمان چوبی حک شده، قالی بافته شده، کالاهای چرمی، جواهرات نقره،لامپ های برنجی، سرامیک، ابریشم و لباس، عتیقه جات، ادویه جات، عطر و گیاهان. به عنوان یک قاعده کلی، هر خریدی را انجام ندهید. شما می بینید که بسیاری از دکه های چوبی از جاهای دیدنی مراکش همان نوع اقلام را می فروشند، بنابراین بهتر است قبل از خرید از سه مکان مختلف برای مقایسه قیمت ها دیدن کنید، در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که شما متوجه خواهید شد که قیمت ها، بسته به اینکه چه کسی می پرسد و چه کسی درخواست می کند، ممکن است به شدت متفاوت باشد. اگر به چیزی علاقه دارید، به طور معمول قیمت را بپرسید و وانمود کنید که به ان علاقمند نیستید. به طور کلی می توان انتظار داشت که این کالاها را با حدود 10/1 قیمت در بوتیکی در" نیویورک" یا "ال ای" پیدا کنید.

عنوان مثال، شما می توانید یک فرش 8*5 با شکوه را با قیمتی حدود 100 دلار بدست آورید، پتوهای پشمی باید 20 دلار باشند، کفش های چرمی باید 5 تا 20 دلار باشند، شیشه و سرامیک باید حدود 50 تا 150 دلار باشد. هنگامی که این معامله را انجام دادید، به یاد داشته باشید که لبخند بزنید و از فروشنده تشکر کنید. (سپاسگزاری را به زبان عربی تلفظ کنید)! هنگامی که خسته شدید زمان بازگشت به هتلتان می باشد. بهترین راه این است که به میدان اصلی یا سایر مکان های شناخته شده ی شهر بروید تا راه و مسیر خودتان را مجددا پیدا کنید. در سفر به مراکش اکثر مغازه داران خوشحال می شوند که شما را به سمت میدان اصلی هدایت کنند،ولی اگر شما از مردم ادرس هتلتان را سوال کنید فقط با نگاه های متعجب انان مواجه می شوید.

اگر آب و هوا خوب باشد، استراحت کنار استخر و صرف یک نوشیدنی تا زمان شام یک گزینه عالی است. اگر در "مدینا" اقامت دارید، می توانید به "دار چی فای" بروید. اگر شما در خارج از "مدینا" در سفر 3 روزه به مراکش اقامت دارید، با یک تاکسی به سمت کوچه های تاریک و پیچیده بروید. هنگامی که به اندازه کافی دور شدید، یک درب چوبی سنگین با علامت برنجی کوچک خواهید دید." دار چی فای" واقع در یکی از قدیمی ترین قبایل (یک مراسم سنتی مراکش) در مراکش است.یک فضای با شکوه همراه با دیوارهای بلند، دهلیزهای باز ، جداول و صندلی های راحت است.منو ان شامل غذاهای کلاسیک مراکشی است و شما نمیتوانید سالادها (معمولا بادمجان، گوجه فرنگی و خیار) در ان پیدا کنید.اگر قبل از خواب می خواهید نوشیدنی بنوشید، باید به نزدیکی "رید الفن"،یک هتل پنهان و با شکوه بروید که شامل یک بار در کنار ساحل است.

روز سوم

امروز،روز استراحت و ارامش است. پس از صرف صبحانه در هتل خود، برای بازدید از "جاردین ماجورل"، باغ های خصوصی ساخته شده توسط نقاش فرانسوی،"ماجورل"،که در سال1922 ساخته شده است، بروید. در سال 1962 ،یک طراح مد به نام "یوس سنت لارنت"،این خانه و باغ ها را خرید. فقط چند دقیقه تا "مدینا" فاصله دارد، و مکان خوبی برای صرف صبحانه در سفر 3 روزه به مراکش است. همچنین یک موزه کوچک از هنر های اسلامی و یک کافه در محل وجود دارد.در سفر به مراکش در باغ "جاردین" که در "مدینا" قرار دارد، اقامت کنید و نهار بخورید.منو اینجا از غذاهای فرانسوی الهام گرفته است و شامل چیزهایی مانند سالاد "نیکوز" است که در ظروف کلاسیک مراکشی سرو می شود.این مکان به حدی خوب است که شما می توانید تمام بعد از ظهر را انجا بمانید.یک بوتیک در طبقه بالای ان وجود دارد که ارزش دیدن دارد.

پس از یک ناهار رضایت بخش، وقت آن رسیده است که به سبک مراکشی سرگرم شوید. در حالی که ممکن است مسافران ماجراجوتر (یا افرادی که از نظر بودجه ای در سطح پایینی هستند) بخواهند حمام عمومی را امتحان کنند،اما ما به شما توصیه می کنیم که مهم ترین گزینه ی توریستی اینجا را یعنی غواصی در چشمه های معدنی از جاهای دیدنی مراکش را انتخاب کنید. در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که یک حمام و ماساژ را در "لبین بلو" رزرو کنید،یک گزینه مقرون به صرفه است(حدود 50 دلار برای یک ساعت)، اما حمام با کیفیت بالاتر، در یک کوچه باریک قرار دارد.محل ان به خوبی علامت گذاری شده است و شما به راحتی ان را پیدا خواهید کرد.

ممکن است برای بار اول کمی ناشی باشید بنابراین بهتر است با ذهنی باز وارد این مکان شوید. هنگامی که لباس زیر را می پوشید(باید حتما لباس زیر بپوشید)، به اتاق حمام برده می شوید،جایی که باید تمام قسمت های بدن خود را با صابون بشویید. هیچ چیز آرامش بخش در این مکان وجود ندارد، اما بسیار سرگرم کننده است.در سفر 3 روزه به مراکش بدانید که پس از تمیز شدن،به ارامی با روغن ارگان ماساژ داده می شوید.

کجا اقامت کنید
دو نوع هتل در سفر به مراکش وجود دارد:یک هتل دنج پنهانی در شهر قدیمی و یک هتل لوکس دیگر در خارج از شهر. اگر اولین بار است که به مراکش می ایید، توصیه می کنیم که در "مدینا" اقامت داشته باشید. گزینه های زیادی وجود دارد از مجتمع های ارزان قیمت گرفته تا هتل های لوکس،اما "رید ال ارنگرای" ،"رید یاسمین" و "رید ال فن" شیک ترین و بهترین مکان ها برای اقامت در سفر به مراکش هستند.اگر می خواهید در یک محیط ارام و بزرگ اقامت کنید، گزینه های زیادی وجود دارد:"دکاسار چار باغ" و "پالیس ناماسکار" هر دو جزو هتل های لوکس می باشند و دارای قیمت های نجومی می باشند. اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید،"رویال منصور" یک پیاده روی کوتاه از "مدینا" را در اختیار شما قرار می دهد.

رفتن به انجا
برای سفر به مراکش هیچ پرواز مستقیمی از امریکا به مراکش وجود ندارد،تمام پرواز های امریکا به "کازابلانکا" متصل می شود.همچنین پروازهای مستقیم و ارزان بسیاری از تمام نقاط اروپا توسط خطوط هواپیمایی "رویال ایر ماروک" وجود دارد.اگر شما یک پرواز اروپایی مقرون به صرفه را می خواهید،بهترین گزینه این است که از پاریس به انجا بروید.

چه زمانی به انجا بروید
بهترین زمان برای سفر به مراکش اواخر بهار و اوایل پاییز است،زمانی که هوا گرم و افتابی است،ولی نه تا حدی که غیر قابل تحمل باشد.زمستان ها هوا ملایم است و جمعیت کمتری به انجا می رود.در اواسط تابستان، هنگامی که گرمای هوا غیر قابل تحمل است،از رفتن به انجا خودداری کنید.



منبع:همگردی

برچسب ها: مراکش ، گردشگری ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: