April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱۵۸۹
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: مقامات ازبکستانی تأکید بر فعال‌سازی حوزه حمل و نقل هوایی داشتند که در این حوزه نیز، چون دارای ارتباط مستقیمی با صنعت توریسم و صدور ویزا دارد نیازمند تلاش است.
تلاش برای فعال‌سازی خطوط هوایی ایران - ازبکستانپول‌نیوز - عباس آخوندی، در حاشیه سفر به کشور ازبکستان و دیدار با مسئولان این کشور گفت: ما همواره شاهد روابط و علایق بسیار دیرینه بین ایران و ازبکستان بوده‌ایم چرا که ملت‌های ۲ کشور به شکل تاریخی بسیار خوب یکدیگر را می‌شناسند.

آخوندی ضمن قدردانی از استقبال مقامات این کشور از زمان ورود هیات ایرانی به ازبکستان، بیان کرد: در این سفر موفق شدیم تا در زمینه‌های مختلف مذاکره و به توافقات خوبی دست یابیم، خوشبختانه در زمینه ریلی ارتباط خوبی با ازبکستان داشته و در بحث حمل و نقل جاده‌ای نیز صحبت کردیم تا در حد توان شرایط را تسهیل و هرگونه مانع و مشکل موجود را مرتفع سازیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه حمل و نقل هوایی چه در حوزه حمل مسافر و چه بار برای ارتباط بین ۲ ملت نکته بسیار مهمی است گفت: خوشبختانه در این سفر آقای رحمت‌اف تأکید بسیاری بر فعال‌سازی حوزه حمل و نقل هوایی داشتند که در این حوزه نیز چون دارای ارتباط مستقیمی با صنعت توریسم و صدور ویزا است باید در تسهیل شرایط مربوطه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهادات بسیار مثبتی را در زمینه توریسم و صدور ویزا از سوی طرف ازبکستان در این مذاکرات داشتیم گفت: ما نیز از این پیشنهادات استقبال کرده و امیدواریم تا بتوانیم هرچه زودتر خطوط هوایی بین ۲ کشور را فعال کنیم.

این مقام مسئول در این راستا افزود: شهرهای ازبکستان ازجمله خوارزم، تاشکند، ترمذ، سمرقند و بخارا برای بسیاری از مردم ایران شناخته شده است و در ادبیات کشور ما حضور دارد لذا اگر شرایط صدور ویزا برای سفر به ۲ کشور تسهیل شود شاهد سفر میلیون‌ها نفر در این بین خواهیم بود.

آخوندی با تأکید براینکه شهرهای ایران نیز مانند شیراز، اصفهان و تبریز، برای ملت ازبکستان آشنا خواهند بود گفت: قطعا مردم هر ۲ کشور به دلیل وجود تاریخ و ادبیات مشترک علاقمند ملاقات‌های بیشتر با یکدیگر خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزایش روابط بین ایران و ازبکستان را به نفع اقتصادی هر ۲ ملت دانست و افزود: در مذاکرات انجام شده پیرامون تسهیلات تجاری ۲ کشور نیز صحبت کردیم چراکه هم‌اکنون میزان تجارت فعلی با توجه به ظرفیت هر ۲ کشور بسیار پایین است، در این راستا باید از امکانات موجود حداکثر بهروری را داشته و در جهت توسعه سطح تجاری گام برداریم.

وی در این خصوص تأکید کرد: قطعا برای ارتقای روابط تجاری نیاز به امضای موافقت‌نامه‌های ترجیحی تجاری بین ۲ کشور داریم تا از ارتقای سطح روابط در این حوزه اطمینان لازم را به دست آوریم.

آخوندی گفت: امید است تا بتوانیم در این سفر مقدمات لازم برای بروز نتایج خوب و مناسب از این مذاکرات را در سفر آتی رئیس‌جمهور کشورمان به ازبکستان فراهم کنیم.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: