April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱۶۴۷
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
0
پول‌نیوز - سه کارگر چاه کن تبعه افغانستان که به عمق ۲۰ متری چاه سقوط کرده بود با تلاش نیرو‌های آتش نشانی نجات یافتند.

حادثه سقوط سه کارگر چاه کن به عمق ۲۰ متری چاه ساعت ۱۹:۱۷ دقیقه روز گذشته توسط شاهدان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۹۶ و نیز گروه امداد و نجات ۶ این سازمان به محل این اتفاق واقع در بزرگراه شهید تندگویان، خیابان برادران عبدی راهی شدند.

محمد اسماعیل شریفی افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی که از دقایق اولیه حادثه در محل حضور یافته بود، گفت: یک کارگرافغانی ۴۰ ساله‌ای برای ادامه کار حفرچاه، قصد داشت به انتهای چاه برود که ناگهان به هنگام پایین رفتن، به علت بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی به عمق ۲۰ متری چاه سقوط کرد که وی بر اثر صدمات وارده دیگر قادر به هیچ حرکتی نبود و در همان انتهای چاه گرفتار شد.

وی در ادامه گفت: درپی این اتفاق، دو کارگر افغانی دیگر که حدودا ۲۸ و ۳۱ ساله بودند با دیدن این صحنه برای کمک به همکارشان یکی پس از دیگری به داخل چاه رفتند که آن دو نیز به عمق چاه سقوط کردند.

شریفی تصریح کرد: نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله پس از ایمن سازی محل، سه پایه چاه را بر روی دهانه چاه برپا کردند که یکی از نجاتگران با استفاده از تجهیزات لازم و رعایت نکات ایمنی وارد چاه شد و پس از رسیدن به کارگر ۴۰ ساله و تثبیت کردن وی، با استفاده از تجهیزات مربوطه و همکاری دیگر نجاتگران، این مقنی را به بالای چاه منتقل کرد.

وی اضافه کرد: این کارگر افغانی که از ناحیه گردن، کمر، پا‌ها و دست‌ها دچار آسیب جدی شده بود، برای اعزام به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

این افسرآماده آتش نشانی با اشاره به این که عملیات امداد رسانی در این حادثه درحدود یک و نیم ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت و دو کارگر دیگر که در هنگام کمک به همکار خود به عمق چاه سقوط کرده بودند نیز توسط آتش نشانان از داخل چاه بیرون آورده شدند و با توجه به معاینات انجام شده توسط کادر پزشکی اورژانس، خوشبختانه آسیب جدی ندیده بودند.
برچسب ها: چاه ، تهران ، کارگر افغانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: