April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱۷۷۹
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
0
مدیر مجتمع طلای زرشوران از تولید ٨٥٠ کیلو طلا با عیار ٢٤ در این مجتمع معدنی خبر داد و گفت: امسال تولید دو برابر می شود.
کشف 30 تن ذخیره جدید طلا در زرشورانپول‌نیوز - روانبخش امیری در مراسم انعقاد قرارداد احداث کارخانه تغلیظ و فراوری و استحصال طلا که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد، گفت: با توجه به ذخایر جدید زرشوران، فاز توسعه برای راه اندازی کارخانه جدید را طی کردیم، ظرفیت ورودی خاک به کارخانه ٦٠٠هزارتن است و کارخانه در مدت زمان مقرر احداث می شود.

وی افزود: براورد سرمایه گذاری لازم ٣٠٠ میلیارد تومان تنها برای کارخانه است و براورد اولیه این است که ظرف سه سال اینده احداث شود.

همچنین مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: کار احداث کارخانه از سوی یک شرکت ایرانی- افریقای جنوبی انجام می شود؛ فاز یک کارخانه در سال ٩٣ به بهره برداری رسید ولی از نظر ماشین الات و زیرساحتها کمی مشکل وجود داشت چراکه در دوران تحریم کامل بودیم ولی الان سرمایه گذار جدید باید اقدامات اصلاحی فاز یک نیز صورت دهد.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ تن به ذخیره قطعی طلای منطقه زرشوران اضافه شده و البته عملیات اکتشافی همچنان در حال انجام است.

کرباسیان گفت: اکنون ٧٠٠ نفر در این منطقه مشغول هستند که اکثر آنها بومی هست ولی این اشتغال نیز دوبرابر می شود و اکنون انتظار حمایت مردم و مسئولان منطقه را داریم. البته کارخانه مسئولیت اجتماعی خود را نیز به خوبی پیش خواهد برد.

وی یادآور شد: تلاش داریم در آن منطقه کارخانجات پایین دستی طلا را هم راه اندازی کنیم
منبع: مهر
برچسب ها: معدن طلا ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: