حاجی بابایی با اشاره به گرانی سکه:
کد خبر: ۲۷۲۵۸۸
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
0
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی وضعیت بازار سکه شد.
نشست غیرعلنی برای بررسی بازار سکه برگزار شودپول‌نیوز - حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه سکه 2 میلیون 500 هزار تومان شده است، اظهار داشت: باید دولت و مجلس در این رابطه تدبیر کنند،  باید مجلس در این موقعیت جلسه غیر علنی را داشته باشد تا دولت گزارشی از وضعیت موجود ارائه کند، نرخ سکه و دلار قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گزارشی که ارائه می شود لازم است مشخص شود سیاست های بانک مرکزی در این رابطه چیست، اینکه سکوت کنیم موجب ایجاد فضای منفی در جامعه و اقتصاد می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نباید نابسامانی شکل بگیرد و بعد به دنبال درمان آن برویم، روند کنونی بازار سکه و ارز قابل قبول نیست باید جلسه ای تشکیل شود و مصرانه از دولت خواسته شود گزارشی از سیاستی ها و وضعیت موجود ارائه کند. دولت باید گزارش دهد چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟ نقش سکه در اقتصاد کشور ما چیست؟

وی به عوامل تاثیر گذار بر بازار سکه و ارز اشاره کرد و گفت: سیاست های ارزی، سیاست های پولی، نوع نگاه به پول ملی، بودجه دولت و واقعیت ها و مسائل که در بودجه مصوب  دولت در سال 97 وجود دارد، ورود شبهه پول ها به نقدینگی کشور، افزایش نقدینگی، واردات و صادرات، خروج ارز از کشور، قاچاق، سیاست های بانکی و سیاست های اقتصادی دولت درباره وضعیت اشتغال، مسکن و نرخ سود بانکی همه این ها در افزایش قیمت دلار و سکه دخیل هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید گزارش دهد، مجلس نباید فقط گزارش را بشنود، اظهار داشت: متاسفانه در مجلس بیشتر شنونده هستیم، مجلس باید تصمیم بگیرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: علاوه بر جلسه غیر علنی باید نشست علنی برگزار شود تا مردم مسائل گوناگون را بدانند و از بحث ها مطلع شوند، دولت نباید اجازه دهد نابسامانی به وجود بیاید بلکه لازم است قبل از وقوع پیگیر موضوع باشد.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: