کد خبر: ۲۷۳۷۷۳
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
0
رییس اتحادیه مشاوران املاک می گوید: سرمایه گذاری در بازار مسکن دیگر سود ده نیست و همین مساله ساخت و ساز خانه در شهرهایی همچون تهران را نصف کرده است.
سرمایه گذاری در بازار مسکن سود‌ده نیستباران ایمانی – پول نیوز | گرانی های مسکن پایش به بهارستان هم باز شد . آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند، طرحی تحت عنوان راه اندازی قیمت گذاری خانه در کمیسیون عمران مطرح شده است .

طرحی که واکنش معاون آخوندی را به همراه داشت و در یادداشت تلگرامی اعلام کرد که کاهش قیمت مسکن با سیاست های دستوری اتفاق نخواهد افتاد.او در حالی راه حل کنترل بازار مسکن را حمایت از عرضه و تقاضا با ارائه تسهیلات می داند که فعالان صنفی از خروج سرمایه از این بخش خبر می دهند.

محمد قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در اینباره به پول نیوز می‌گوید: سرمایه گذاری در بازار مسکن دیگر سودده نیست و همین مساله ساخت و ساز خانه در شهرهایی همچون تهران را نصف کرده است.

او با اشاره به رشد حدود 30 درصدی قیمت مسکن در دو ماه ابتدایی سال ادامه داد: بسیاری این رشد را به منزله بازگگشت رونق به بازار خرید و فروش می دانند اما واقعیت این است که بازار در فرودین و اردیبهشت به دلیل فضای حاکم بر اقتصاد و نوسانات دلار و سکه هیجانی شده بود. اما این تقاضا حالا فروکش کرده و ثبات به بازار تا حدودی برگشته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه نمی توان با ایجاد سامانه قیمت گذاری بازار خانه را کنترل کرد، ادامه داد: برای ایجاد تعادل در مسکن باید شاخص های اقتصاد کلان را بهبود بخشید . نمی توان انتظار داشت در اقتصادی که قیمت دلار و سکه به صورت لحظه ای تعیین می شود و قیمت مواد اولیه مدام در نوسان است انتظار داشت که قیمت ملک ثابت بماند و هیچ تغییری پیدا نکند .

آنگونه که این فعال صنفی می گوید: با بیان اینکه میزان رشد قیمت مسکن در سال های گذشته کمتر از نرخ تورم بوده با این وجود مردم بازهم توانایی خرید خانه را ندارند .

برچسب ها: بازار مسکن ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: