April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۳۹۹۰
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
0
حجتی از خروج سازمان تعاون روستایی از لیست شرکت های قابل واگذاری طی مذاکره با سازمان خصوصی سازی خبر داد.
تعاون روستایی از لیست شرکت های قابل واگذاری خارج می شودپول‌نیوز - محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تعیین مجری ساماندهی نظام بهره برداری طرحهای ۴۶ هزار هکتاری سیستان، ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام و آبهای مرزی اظهار کرد:طی مذاکراتی که در سازمان خصوصی سازی انجام گرفت، مقدمات خروج سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکتهای قابل واگذاری فراهم شد و به زودی نام سازمان از فهرست مذکور خارج خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در پیگیری مشکلات مرتبط با واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال نشان البرز از طریق معاون نظارت بانک مرکزی به منظور تأمین حدود ۴۲ میلیارد تومان خط اعتباری برای پرداخت سپرده سپرده گذاران واحد اعتباری مذکور تاکید کرد.

براساس این گزارش حسین شیرزاد، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این بازدید، گفت: راهبرد نهایی سازمان تعاون روستایی، محدود کردن تدریجی واحد های اعتباری و انتظام بخشی به فعالیت آنهاست .

وی در ادامه از خرید ۱۹ هزار تن سیب زمینی و ۲۱۷ هزار تن شیر و ۶۱ هزار تن شیر خام خبر داد و گفت:تاکنون حدود ۳۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده و مابقی پس از ثبت در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی بزودی پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد:اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ نزدیک به ۸۶۰۰ تن خرما از کشاورزان خریداری و کل مطالبات آنان پرداخت شده است و بالغ بر ۲۵۰۰ تن از خرمای مذکور به فروش رسیده و بقیه نیز در حال بازاریابی و فروش است.

شیرزاد از خرید ۱۷ هزارتن گوجه فرنگی از کشاورزان خبر داد و گفت:کل مطالبات کشاورزان در این زمینه نیز پرداخت شده ،ضمن آن که کل گوجه فرنگی خریداری شده نیز به فروش رسیده است.

در پایان این دیدار، وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان و تحصیل کرده در هیات مدیره شرکت های تعاونی روستایی و تولید و همچنین استفاده از راهکارهای نوین و استفاده از نوآوری های ابتکار محور در شبکه تعاونی ها تاکید کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: