April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۲۵۴
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
0
سخنگوی دولت از دستگاه های نظارتی و بویژه قوه قضاییه خواست تا به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شوند.
نوبخت: دستگاه های نظارتی برای حمایت از مردم وارد عمل شوندپول‌نیوز - محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست خبری خود به همراه وزیران نیرو و امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه آیا وضعیت اقتصادی امروز حفظ خواهد شد و قیمت ها به قبل بازخواهد گشت، گفت: تمامی کالاهایی که با ارز 4200 تومانی یا 3800 تومان وارد شده، اگر با رقم های غیرواقعی ارز محاسبه شود، قاچاق است و حتماً باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: کسبه ای که با ارز 4200 تومانی کالا وارد کرده، باید مورد حمایت قرار گیرد ولی کسانی که با همین رقم جنس وارد کرده اند و در محاسبات خود رقم دیگری را در نظر دارند، باید نظارت شوند.

سخنگوی دولت گفت: نباید تقاضاهای غیرضروری به بازار تحمیل شود و بخش های نظارتی باید کار خود را انجام دهند و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و واحدهای صنفی باید وارد عمل شوند.

نوبخت با طرح این پرسش که «آیا دولت در راستای اینکه پول ملی را تقویت کند و ارز مناسب با قیمت متعادل در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد، وظیفه خود را انجام نداده است؟» اظهار داشت: انتظار از عرضه کنندگان و دستگاه های نظارتی این است که اقدام دولت را تکمیل کنند.

وی در پاسخ پرسشی درباره نظر دولت راجع به اظهارات دیروز سردار یحیی رحیم صفوی از فرماندهان سابق سپاه با توجه به اینکه امام راحل نظامیان را از دخالت در سیاست منع کرده اند، گفت: روز گذشته در جلسه شورای عالی امنیت ملی که با حضور فرماندهان نظامی برگزار شد، همدلی و همراهی را در بیانات فرماندهان شاهد بودیم.

سخنگوی دولت افزود: کسانی که حرف های متفاوت می زنند، نظرات شخصی خود را می گویند؛ حتی اگر کسی در لباس نظامی و در درجات بالا باشد، اگر حرفی بزند نظرات آن ارگان را بیان نمی کند؛ حتی روحانیون هم حرف هایی می زنند که آدم فکر می کند که چقدر مبیین نظرات روحانیت کشور باشد ولی این فضای آزادی سیاسی داخل کشور است و امیدوارم همه در عمل به سیاست های امام راحل و رهبری تاسی کنیم.

خبرنگاری درباره هشدار وزیر امور خارجه در جلسه اتاق بازرگانی ایران مبنی بر اینکه «اگر روحانی سقوط کند منتقدین به قدرت نمی رسند» پرسید و از نوبخت درباره برنامه دولت برای مقابله با این حملات ساماندهی شده سوال کرد که سخنگوی دولت در پاسخ گفت: برای عده ای هنوز انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد؛ واقعیت این است مخالفت هایی که با دولت می شود، ناشی از تفاوت نگاه سیاسی است؛ مردم در انتخابات پارسال نگاه سیاسی مخالف دولت را تایید نکردند.

وی ادامه داد: اصرار بر اینکه دولت را ناکارآمد نشان دهند، در چهار سال گذشته هم همت آنان این بود تا در پایان دولت یازدهم عملکرد دولت در اذهان عمومی این گونه تداعی شود و الان هم می توانند این مسیر را ادامه دهند و ما این را به رسمیت می شناسیم که مخالف دولت باید حرف خود را بزند.

سخنگوی دولت افزود: اکنون تلاش بر این است که ناامنی در داخل ایجاد شود و انتظارات تورمی در مردم شکل بگیرد، حتی از حضور رییس جمهوری در یک جمع محدود در یک جمع تعطیل چگونه تلاش کردند تا سیاه نمایی کنند ولی این از شرایط مردمسالاری است که بتوانند حرف های خود را بزنند و دولت هم جنبه شنیدن دارد و قضاوت را به مردم واسپاری می کند.
این خبر در حال تکمیل است
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: