April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۴۳۲
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
0
پول‌نیوز - بیش از یکصد نفر از کارگران وارنا روز چهارشنبه در اعتراض به آنچه دریافت نکردن مطالبات خود از مالکان این کارخانه لبنیاتی بخش خصوصی خواندند مقابل فرمانداری ورامین تجمع کردند و رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان را خواستار شدند.

این افراد می گویند به دلیل تعطیلی کارخانه چندماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند و نیز بیمه بیکاری برای آنان برقرار نشده است.

این چندمین بار طی ماههای گذشته است که کارگران این کارخانه تجمع اعتراضی برپا می کنند؛ فرماندار ورامین درباره مشکلات این کارخانه چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: دولت به منظور رفع مشکلات این کارخانه 250 میلیارد تومان تسهیلات داده و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری به این پول نیاز است و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.

شرکت شیر تهران شهداد که همگان آن را به عنوان کارخانه شیر وارنا می شناسند سال 1386 به عنوان بزرگترین واحد تولیدی لبنیات با ظرفیت روزانه 100 هزار تن محصولات لبنی فعالیت خود را در ورامین آغاز کرد اما پنج سال بعد مالک اصلی کارخانه درگذشت و با مرگ وی، فعالیت این واحد سیر نزولی به خود گرفت تا جایی که بسیاری از کارگران اخراج شدند و تولید آن به حداقل ممکن رسید.

امروز همه معترضان تجمع کننده با دعوت مسئولان فرمانداری ورامین وارد ساختمان فرمانداری شدند، بدون واسطه با مسئولان شهرستان گفتگو کردند و مشکلاتشان را با معاون سیاسی- انتظامی فرمانداری در میان گذاشتند.

معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری ورامین در این باره گفت: دریافت حقوق معوقه و نیز برقراری بیمه ازجمله مشکلات این افراد است که امروز مطرح کردند.

عباسعلی سعیدیان بیان کرد: فرداد جلسه فوق العاده ای در این زمینه برای بررسی امکان برقراری بیمه بیکاران این کارخانه تشکیل می شود.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: