شرکت وابسته به تامین اجتماعی نام خود را به عنوان وارد کننده اپل ثبت کرد
کد خبر: ۲۷۴۴۴۴
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
0
شرکت شستا که وابسته به تامین اجتماعی است، چند ماه پیش نام خود را به عنوان واردکننده اپل ثبت کرد اما هیچ فهرستی اعلام نکرد که شستا چقدر ارز دولتی گرفته است و اصولا چرا نام آنها در این لیست نیامده است؟
شستا از فهرست آذری جهرمی جا ماندباران ایمانی - پول نیوز | وزیر ارتباطات چند روز قبل بعد از حضور در یکی از بازارهای موبایل تهران دستور انتشار لیست دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی برای واردات گوشی موبایل را داد.

بر اساس آنچه محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرده 40 شرکت چیزی حدود 220 میلیون یورو ارز دولتی گرفته اند اما چیزی حدود 57 میلیون یورو گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است. اما لیست اعلامی از طرف وزیر دهه شصتی یک غائب بزرگ دارد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در اینباره به پول نیوز می گوید : شرکت شستا که وابسته به تامین اجتماعی است، چند ماه پیش نام خود را به عنوان واردکننده اپل ثبت کرد اما هیچ فهرستی اعلام نکرد که شستا چقدر ارز دولتی گرفته است و اصولا چرا نام آنها در این لیست نیامده است؟

کمتر کسی است که نداند شستا بارها و بارها به فساد و حیاط خلوت متهم شده است. با این حال مدیران شستا اعلام کردند که می خواهند این بنگاه شبه دولتی را شفاف کنند اما با انتشار فهرست واردکنندگان موبایلی که ارز دولتی گرفته اند، گویا شستا همچنان می‌خواهد بار اتهاماتش را به دوش بکشد.

چقدر گوشی موبایل وارد کشور شده است

بازار پرده برداری از واقعیت های ارز 4200 تومانی و رانت عده ای خاص در حالی این روزها حسابی داغ شده است که آمارهای گمرک نشان می دهد که طی سه ماه نخست سال‌جاری یک میلیون و 141 هزار و 666 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 192 میلیون و 406 هزار دلار وارد کشورمان شده است که نسبت به مدت مشابه سال 96 از نظر ارزشی 194 درصد افزایش یافته است.

در سه ماهه نخست سال گذشته 496 هزار و 458 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 65 میلیون و 432 هزار دلار وارد کشورمان شده بود.در حال حاضر جزئی ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.

تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی وارد میدان شد

حالا سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی برای شناسایی پرونده متخلفان واردات موبایل وارد میدان شده است . آنگونه که سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده این سازمان با تشکیل کمیسیونی شامل نمایندگان دستگاه‌های مسئول از دو روز پیش فعالیت خود را برای رسیدگی به بازار ارائه محصولات وارداتی از جمله موبایل آغاز کرده است.

به گفته این مقام مسئول ، پنجشنه و جمعه مدارک همه شرکت‌هایی که با ارز دولتی موبایل وارد می‌کنند بررسی می‌شود. همچنین به شکایات مردم درباره گوشی‌های تلفن همراه با ارز دولتی وارد می‌شود حداکثر در یک هفته رسیدگی و حکم آن صادر می‌شود. حالا باید منتظر ماند و دید که چقدر وعده های دولتمردان در رابطه با استرداد مبلغ اضافی دریافتی خریدارن موبایل عملیاتی می شود .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: