نعمتی در جمع خبرنگاران تشریح کرد:
کد خبر: ۲۷۵۰۱۵
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
0
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه عدم هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت وجود دارد گفت: ساز ناکوکی در تیم عملیاتی دولت وجود دارد.
ساز ناکوک در تیم عملیاتی دولت!پول‌نیوز - بهروز نعمتی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز (سه شنبه 12 تیر) مجلس در خصوص موارد مطرح شده در جلسه غیرعلنی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بوده و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث‌های دقیق و بدون تعارف در خصوص مسائل مطرح شد؛ اکثر نمایندگان حاضر در این جلسه اعلام کردند تمامی مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد موضوعی نیست که به تحریم‌ها بازگردد بلکه به مدیریت و مشکلاتی که به جنبه‌های مدیریتی ارتباط دارد برمی‌گردد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بحث‌ها این بود که چرا دولت در زمان مقتضی تصمیم نمی‌گیرد یعنی مدیریت زمان در دستور کار دولت نیست. بعضا هم اگر تصمیماتی گرفته می شود این تصمیمات به گونه ای نیست که دولت بر روی موضوع استقامت کند و ممکن است تصمیمات را نقض و تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: مبحث بعدی در خصوص نقدینگی بیش از 1500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار بود که دولت نتوانسته مشکلات را در این رابطه حل کند، چرا که یک روز این نقدینگی به سمت بازار خودرو یا بازار ارز یا دلار می‌رود در این راستا دولت مکلف شد مشکلات را حل و فصل کند.

نعمتی ادامه داد: بحث بعدی جلسه غیرعلنی در خصوص واگذاری طرح‌های عمرانی که مجلس اختیار آن را به دولت داده بود که تاکید شد در این راستا بخش خصوصی باید متولی انجام امور شود، به طور مثال سازمان برنامه وبودجه نتوانسته وظایف خود را انجام دهد؛ همچنین بحث کوچک‌سازی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است همه مردم کشور را تحمل کنند دولت نیز باید بدنه خود را کوچک کند تا مشکلات کشور رفع شود. بحث عدم هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت نیز در جلسه غیرعلنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت چرا که متاسفانه هرکسی ساز خودش را می زند و عملا ساز ناکوکی در تیم عملیاتی دولت وجود دارد.

نعمتی ادامه داد: آرایش دولت باید برمبنای شرایط فعلی باشد، ممکن است تیم اقتصادی فعلی دولت برای یک مقطع زمانی خوب بوده اما الزاما این تیم ممکن است نتواند شرایط کنونی کشور را رتق و فتق کند؛ نمایندگان در خصوص موضوعات مذکور مباحث خود را به صورت جدی مطرح کردند، مشکل بانک ها، مشکل صندوق های بازنشستگی، تکرار جلسات، لزوم تقویت دیپلماسی از دیگر محورهای مورد بررسی در نشست مجلس بود.

لزوم اصلاح سیستم بودجه ای کشور با توجه به شرایط امروز

وی افزود: وقتی که 40 تیم از آمریکا برای راضی کردن کشورهای مختلف اعزام می شود طبیعی است که باید دیپلماسی ایران نیز تغییر کند، اصلاح سیستم بودجه ای کشور با توجه به شرایط امروز باید لحاظ شود و همچنین باید توجه کرد دولت خیلی از مجوزهای لازم را دارد و هرجایی که دولت مجوز لازم را ندارد مجلس اعلام آمادگی می کند که ان شاالله مجوزهای لازم را در اختیار دولت قرار دهد.

نعمتی ادامه داد: آقای نوبخت و شریعتمداری مباحث مختلفی را در خصوص مشکلات مربوط به حجم بالای نقدینگی و مسائل پیرامون را مطرح کردند که البته حرف های مشترکی وجود دارد و مجلس نیز مشکلات را می شناسد و تنها موضوعی که وجود دارد این است که باید با همدلی و وحدت تلاش کنیم تا مشکلات رفع شود.

نعمتی افزود: موضوع واگذاری طرح ها، اصلاح سیستم بانکی، اصلاح بودجه کشور از جمله راهکارهایی بود که توسط نمایندگان مجلس ارائه شد و قرار شد دولت به این موضوعات رسیدگی کند، در خصوص باز شدن یکباره سایت مربوط به ثبت سفارش و واردات نیز مسائلی مطرح شد و مقرر شد وزیر صنعت پیگیری های لازم را انجام دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مقرر شد تمامی افرادی که ارز 4200 تومانی برای هر نوع کالایی دریافت کردند به صورت آنلاین و شفاف در اتاق شیشه ای و در اختیار مردم قرار بگیرد.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: