کد خبر: ۲۷۵۲۱۸
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد برای تعیین نرخ دلار باید مطالعات کارشناسی صورت گیرد و برای آن لایحه اصلاحیه به مجلس بیاورند.
پول‌نیوز - سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه پیشنهادی برای 5 هزار تومانی شدن دلار ارائه شده است، اظهار داشت: نرخ رسمی دلار کشور در سال 97 در قانون بودجه حدود3 هزار و 700 تومان است بنابراین هر نرخ دیگر غیر رسمی است مگر اینکه دولت اصلاح قانون بودجه را به مجلس بیاورد و بگوید به این نتیجه رسیده اند با توجه به نوساناتی ایجاد شده، صادرات دچار اختلال شده و می خواهند نرخ ارز را به 4200 تومان یا 5 هزار تومان افزایش دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اینکه دولت تصمیم بگیرد نرخ دلار را 4200 تومان کند و به حجاج دلار 3900 تومانی بدهد یا یکی از اعضای کمیسیون یا همه اعضای کمیسیون اقتصادی بگویند باید دلار 5 هزار تومان باشد  دردی را دوا نمی کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه باید با کار کارشناسی نرخ دلار را تعیین کرد، بیان داشت: اگر می خواهند نرخ ارز رسمی را تغییر دهند باید با مصوبه مجلس این کار صورت گیرد و دولت با لایحه اصلاحیه این درخواست را مطرح کند، مجلس آمادگی دارد این کار در دستور کار قرار دهد.

دولت درخواست دهد مجلس تصویب می کند

این نماینده مجلس با اشاره به نشست های غیر علنی هفته گذشته، گفت: در این نشست ها  یکی از تاکیدات رئیس مجلس این بود که دولت هر درخواستی از جمله اصلاح بودجه یا اصلاح قیمت ها را می خواهد اعلام کند هر کاری که بتوانید به تولید کمک کند مجلس آن را بررسی و تصویب می کند.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات مجلس در بودجه این بود که دولت ساختمان های نیمه کاره را به فروش برساند و در اختیار مردم قرار دهد و پول آن را در مسیر ارتقا جایگاه مالی  و پول کشور قرار دهد با این کار نقدینگی در بخش تولید مورد استفاده قرار می گیرد تا الان دولت به آن نکرده است.

موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، مجلس می تواند میزان این کمک را افزایش دهد، تاکید کرد:  مجلس می تواند اجازه بیشتری بدهد یا حتی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را دنبال کند؛ اما این پیشنهادات باید از سمت دولت ارائه شود.

دولت به نمایندگان بی اعتنایی می کند

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس در زمینه ارز 4200 تومان دولت را تحت فشار نگذاشت تا لایحه اصلاحیه بیاورد، اظهار داشت: این جلسات غیر علنی هم برون رفت مهمی نداشته است، کلی گویی می شود، حرف های تکراری زده می شود و همان افرادی که همیشه در جلسات اظهار نظر می کنند نظر می دهند بنده اعتقاددارم باید اجازه دهند همه اظهارنظر کنند.

وی گفت: همچنین نیاز به این همه صحبت کردن نیست، الان درد را می دانیم باید به دنبال درمان بگردیم و ببینم چگونه می توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به نمایندگان اعتنایی نمی کند،اظهار دشت: 180 نفر از نمایندگان در نامه ای درخواست ترمیم تیم اقتصادی دولت را داشتند اما به آن اعتنایی نکرد، همدلی باید دو طرفه و حتی با همراهی هر سه قوه باشد.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: