April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۵۲۲۹
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
0
وزیر راه و شهرسازی درباره راهکارهای تعدیل قیمت مسکن گفت: التهابات اقتصاد کلان و موضوعات سیاست خارجی سبب بروز تنش در بازار مسکن شده است.
تحولات اقتصاد کلان و رخدادهای سیاست خارجی؛ دو عامل گرانی مسکن!پول‌نیوز - عباس آخوندی در نشست بررسی علل و عوامل تشنج در بازار مسکن بر راهکارهای حل معضلات این بازار با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان اصناف و تشکل‌های بخش مسکن و صاحبنظران اقتصادی برگزار شد، با بیان اینکه سطح عمومی قیمت‌ها و همچنین اقتصاد کلان کشور در چند ماه اخیر با التهاباتی در بازار مواجه بوده است، اظهار داشت: این التهابات نگرانی‌هایی در حوزه‌های مختلف به وجود آورد و مسئولان در دولت و مجلس و همچنین فعالان بخش خصوصی و انجمن‌های صنفی به این موضوع حساسیت نشان دادند و رسانه‌ها نیز هر روزه تحلیل ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: اگرچه تحولات اقتصادی ریشه در اقتصاد کلان دارد که در اَشکال مختلف خود را نشان می‌دهد، اما در بازارهای ارز، سرمایه، صنعت، تجارت و مسکن، این التهابات خود را نشان داده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مسائل سیاست خارجی نیز در حد خود انتظارات تورمی ایجاد کرده است که التهابات در بازارهای مختلف را در پی داشت.

آخوندی تصریح کرد: در بخش مسکن با لحاظ ابزارهایی که ما را محدود کرده، فرضیاتی را مطرح کرده‌ایم و نگاه درون‌بخشی به حوزه مسکن داشته‌ایم؛ هرچند که بخش مسکن نیز از اقتصاد کلان متأثر می‌شود. به همین دلیل از تمام صنوف و حِرف مرتبط با مسکن، اصحاب رسانه، افراد صاحبنظر، اساتید دانشگاه‌ها و نیز مسئولان دستگاه‌های ذیربط با بخش مسکن و مدیران حوزه‌های پولی، مالی و بانکی و نمایندگان مجلس دعوت کردیم تا در خصوص التهابات بازار مسکن رایزنی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات اولیه‌ای تهیه کرده‌اند که رئوس اقدامات رفع التهابات بازار مسکن شمرده می‌شود که برخی از این اقدامات جدید بوده و برخی نیز تسریع در راهکارهای قبلی برای بخش مسکن خواهد بود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: