April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۶۱۴۶
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
0
پول‌نیوز - سفر حج تمتع یکی از مهم‌ترین سفر‌های زیارتی هر فرد مسلمان محسوب می‌شود؛ برای این سفر رعایت برخی نکات که به صورت بین‌المللی مطرح می‌شود، به ویژه همراه نبردن برخی کالا‌ها ضروری است.

 یکی از نکات مهمی که زائران حج تمتع در حین خروج از کشور باید مدنظر قرار دهند، موضوع حمل بار و اجناسی است که باید به همراه داشته باشند.

طی روز‌های اخیر انواع دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین اعلام شده است. اما در میان انواع دارو‌های اعلامی، زائران نباید برخی کالا‌ها و اجناس را در داخل هواپیما یا حتی جامه دان‌ها قرار دهند.

برخی از این کالا‌ها که نباید در ساک دستی یا جامه‌دان زائران باشد، شامل سلاح از هر قبیل، مواد محترقه، مواد مخدر و روانگردان از هر قبیل و پیش ساز‌های آنها، اسباب بازی‌های شبیه به سلاح، گاز اسپری فندک و... اقلامی از این دست هستند.

همچنین توصیه می‌شود که زائران، دارو‌های گیاهی شبیه به مواد مخدر (شیرین بیان یا همانند آن) را در ساک دستی یا جامه دان‌ها همراه نداشته باشند. ضمنا اکیدا توصیه می‌شود که زائران از همراه آوردن ترشی، آبغوره، آبلیمو و مایعات اسیدی به داخل هواپیما پرهیز کنند.

جامه دان‌های زائران ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز از زائران دریافت خواهد شد و به طور حتم با معدود افرادی که مواد مخدر یا مشتقات آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه مبدا برخورد خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: حج تمتع
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: