April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۶۱۶۳
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
0
از برگهای موز به صورت سنتی در جنوب هند برای سرو غذاهای مختلف استفاده می شود. همچنین این برگها سابقه حضور در مناسبت های مذهبی را نیز دارند. عقیده بر این است که برگهای موز چاشنی خاصی برای مواد غذایی بوده اند.

پول نیوز؛ رکسانادانیالی-  اوایل سال 2015، کی اف سی از فنجان های خوردنی مخصوص قهوه در انگلستان رونمایی کرد که به طور عمده متشکل از بیسکویت، شکلات سفید و همچنین کاغذی از جنس شکر بودند. این فنجان ها درصد استفاده از لیوان های کاغذی معمول که برای محیط زیست چندان مفید نیستند را به شدت کاهش می دهند، اما اضافه شدن شکلات و سایر مواد قندی و همینطور رنگ های خوراکی ممکن است مورد پسند همه مشتریان نباشد. به هرترتیب حتی اگر فنجان توسط مشتری میل نشود بازهم آلودگی زیست محیطی آن با انواع پلاستیک قابل مقایسه نیست.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

علاوه بر کی اف سی، کسب و کارهای مرتبط با صنایع غذایی متعددی وجود دارند که از بسته بندی های خوردنی به منظور حفاظت از محیط زیست و همینطور جلب نظر مشتریان بهره برداری می کنند. به عنوان مثالCoolhaus  برندی متشکل از بستنی های متنوع است که فعالیت خود را به صورت کسب و کاری سیار توسط یک کامیون در آمریکا (سال 2008) شروع کرد و امروزه کسب و کار فروش بستنی را در سراسر آمریکا گسترش داده است. اما تفاوت Coolhaus با دیگر کسب و کارهای مشابه خود چیست؟ قطعا این تفاوت در زمینه "بسته بندی" به وضوح احساس می شود. پوششی که این کمپانی برای بستنی های خود استفاده می کند، از نشاسته سیب زمینی تهیه شده و کاملا خوراکی است. لازم به ذکر بوده که این پوشش هم به عنوان نوعی بسته بندی عمل می کند و هم دستمال! از طرفی امکان چاپ علامت های سفارشی نیز به طور مستقیم روی بسته بندی وجود دارد. برای این علائم از جوهرهای گیاهی بهره برداری خواهد شد که آلودگی جوهرهای شیمیایی را نداشته و ایمن هستند. بدین ترتیب می توان بسته بندی را به میل مشتری و برای مناسبت های مختلف شخصی سازی کرد.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

در برزیل یک فست فود زنجیره ای با نام Bob’s تاسیس شده است که برگرهای خود را داخل بسته بندی های خوراکی قرار می دهد. این بسته بندی راه حلی برای آن دسته از مشتریانی است که مایل نیستند کاغذ پیچیده شده دور برگر و یا ساندویچ را پیش از میل وعده غذایی خود باز کنند. همچنین درست مانند مورد قبلی، این بسته بندی به عنوان دستمال نیز عمل کرده و تجربه ای آسان از صرف یک وعده غذایی فست فودی را برای مشتریان به ارمغان می آورد. مهم ترین مزیت این بسته بندی، کاهش قابل توجه در تولید ضایعات کاغذی خواهد بود.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی هایی که ناپدید می شوند: کسب و کاری تحت عنوان Monosol وجود دارد که در زمینه تولید لایه های پلیمری محلول در آب بسیار موفق بوده است. این پلیمر نه تنها کاملا قابل حل و ناپدید شدن است، بلکه از نظر خوراکی نیز هیچ گونه مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نخواهد کرد. این ایده مشابه پوشش هایی است که برای کپسول های ژله ای دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. تنها یک چالش سر راه بسته بندی های پلیمری Monosol احساس می شود؛ باید بتوان مشتری را قانع کرد که این پوشش پلاستیک نیست و نوعی پلیمر کاملا ایمن و خوردنی است! از این سیستم تاکنون برای قهوه های آماده ای که مانند چای کیسه ای استفاده می شوند، بهره برداری شده است. کیسه‌های خوراکی برای نگهداری از چای، جو پرک شده، گیاهان دارویی یا دیگر مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند به گونه‌ای ساخته شده‌اند که اگر آنها را داخل آب داغ قرار دهید به راحتی تجزیه می‌شوند و هیچ گونه طعم و اثری را از خود برجا نمی‌گذارند.

 بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

یکی دیگر از مثالهای مهمی که می توان در زمینه بسته بندی های دوست دار محیط زیست و خوردنی به آن اشاره کرد، کاسه، کارد و چنگال های خوراکی در هند خواهد بود. مردمی که در بنگلور؛ مرکز استان کارناتاکا، یکی از شهرهای کشور هند زندگی می کنند، می توانند تجربه متفاوتی از صرف یک وعده غذایی در شعب کی اف سی داشته باشند. علاوه بر ابزار خوراکی که بالا اشاره شد؛ ظروف خوردنی ساخته شده از تورتیلا؛ منشا آن از ذرت است نیز در شمار جالب ترین ایده های کی اف سی برای حفاظت از محیط زیست و کاهش ضایعات تولیدی محسوب می شوند. در این مورد نیز باید آگاهی بخشی اصولی به مشتریان صورت بگیرد.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

در ادامه می توان به لیوان ها و ظروف گیاهی خوردنی اشاره کرد که انقلابی در عرصه حذف ضایعات پلاستیکی و کمک به سلامت محیط زیست به شمار می روند. این محصولات که ظاهری همانند آثار تاریخی گران بها دارند، از مواد زیست تخریب پذیر و البته خوردنی از جمله هویج، گوجه فرنگی، فلفل و همچنین نخود فرنگی تهیه می شوند.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

فنجان های خوردنی همانند ایده ای که در مورد کی اف سی اشاره کردیم، یکی دیگر از بسته بندی های دوست دار محیط زیست محسوب می شوند. انواع و اقسام متنوعی از این دسته بسته بندی ها وجود دارد که فنجان های بیسکویتی یکی از موفق ترین آنها به حساب می آیند. در این میان می توان به شرکت ایتالیایی تولید کننده قهوه لاواتزا اشاره کرد که محبوبیت زیادی به واسطه استفاده از فنجان های بیسکویتی به دست آورده است. لایه شکری داخل فنجان، طعم قهوه را دلچسب تر خواهد کرد.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی های تهیه شده از تورتیلا به شکل پاکت، ایده بکر دیگری است که می تواند برای حمل سیب زمینی سرخ کرده و یا فینگر فودهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. این بسته بندی ها کاملا خوراکی هستند و حتی می توان با آنها به پرندگان نیز غذا داد!

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بشقاب های رنگارنگ خوردنی که از سبزیجات مختلف تهیه می شوند، در شمار بسته بندی های کاربردی برای رستورانها و همچنین فست فودها محسوب خواهند شد. در تهیه این بشقاب ها عموما از اسفناج و یا چغندر استفاده می شود. هیچ گونه مواد نگه دارنده، رنگ و یا قندی در این محصولات به کار نرفته است.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

علاوه بر تمام ایده های نام برده، می توانید به برگهای موز نیز به عنوان یک گزینه طبیعی منحصر به فرد برای بسته بندی مواد غذایی فکر کنید! همواره طبیعت مناسب ترین راه حل ممکن را در زمینه های مختلف در اختیار بشر قرار داده است. در این مورد نیز استفاده از مواد طبیعی مانند برگهای موز انتخابی فوق العاده به شمار می رود. این بسته بندی حتی برای حمل و نقل نیز بسیار مفید خواهد بود چرا که با محتوای آب خود، ماده غذایی را از فساد محاظفت کرده و تازگی آن را حفظ می کند.

از برگهای موز به صورت سنتی در جنوب هند برای سرو غذاهای مختلف استفاده می شود. همچنین این برگها سابقه حضور در مناسبت های مذهبی را نیز دارند. عقیده بر این است که برگهای موز چاشنی خاصی برای مواد غذایی بوده و بخش مهمی از خوراک گیاه خواران هندی را هم به خود اخصاص می دهند.

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

بسته بندی های خوردنی در فست فودها ! (+عکس)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: