April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۶۶۲۱
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
0
پول‌نیوز - مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون با توجه به نمونه برداری‌های انجام شده آلودگی آب قوچان تایید نشده است.

علی اصغر حسنی یزدی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی قوچان اظهارکرد: آب‌های سطحی در قبل از سد و بعد از سد احتمال آلودگی دارد، ولی خود رودخانه‌ها نیز مسیر پالایندگی دارند که این الودگی‌ها را برطرف می‌کنند.

وی افزود:در بحث شرب اگر آلودگی وجود دارد ممکن است مربوط به چاه، مخزن آب و یا پوسیدگی لوله باشد و توسط کمیته‌ای از استان نقاط آلودگی شناسایی اولویت بندی و اعلام می‌شود.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آلودگی مسیر انتقال آب شرب قوچان گفت: گاهی اوقات همه آزمایش‌های لازم را انجام می‌دهیم و بر اساس استاندارد با توجه به یک شاخص می‌خواهیم آلودگی آب سنجیده شود که اگر این میزان شاخص نبود دیگر آب آلوده نیست.

وی تصریح کرد: شاخص آزمایش‌های آب را وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در طول مسیر انتقال اداره‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب نظارت لازن را انجام می‌دهند، اما باز هم احتمال خطر وجود دارد.

حسنی یزدی تصریح کرد: تا کنون با توجه به نمونه برداری آب که از قسمت‌های مختلف انجام شده است مشکلی مبنی بر آلودگی آب وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در برخی موارد نیز، چون تصفیه خانه به تنهایی نمی‌تواند آلودگی را برطرف کند بنابراین با نمونه گیری در نقاط مختلف میزان آلودگی اب را می‌توان بررسی کرد.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: تاکید ما این است که مسیر انتقال آب شرب از مسیر سد تبارک باشد. البته در مسیر انتقال آب با توجه به نور خورشید جلبک‌ها نیز رشد می‌کنند که که با حفاظت از منابع آب از طریق اب منطقه‌ای می‌توان این مشکل برطرف کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: قوچان ، آلودگی آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: