کد خبر: ۲۷۸۳۹۳
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
0
پول‌نیوز -  هفته‌هاست که گیشه سینمای ایران را آثار کمدی قرق کرده و به تازگی نیز سه فیلم جدید در این ژانر به آن‌ها بر پرده سینما اضافه شده است و جالب آنکه کارگردان‌های دیگر نیز خبر می‌رسد فیلم‌های کمدی را کلید می‌زنند.

 این روز‌ها چه بخواهیم و چه نخواهیم آثار کمدی فروش خوبی در گیشه داشته و به نوعی سرمایه تهیه کنندگانش را تضمین کرده است.

پس از «تگزاس» که هفته‌های نخست تابستان اکران شد و با استقبالی نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان یکی از آثار پُرفروش سینما شد، حالا یک ماهی است که فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابو لحسن داوودی در حال زدن رکوردی دست نیافتنی در سینمای ایران است.

این فیلم طی ۳۰ روز نمایش فروش ۱۸ میلیارد تومانی را رد کرده است و اگر با همین فراز به فروش خود ادامه دهد احتمالا تا مدت‌ها فیلمی به رکورد آن دست نخواهد یافت.

این همه ماجرا نیست. از چهارشنبه هفته گذشته با اکران سه فیلم جدید بازار آثار کمدی در روز‌های گرم تابستان حالا داغ‌تر هم شده است.

تازه‌ترین فیلم اکران شده این روز‌های سینما «کاتیوشا» است که موسسه «رسانه فیلمسازان» پخش آن را بر عهده دارد.

فیلمبرداری این فیلم کمدی پربازیگر اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در مشکین دشت استان البرز آغاز و در لوکیشن‌های مختلفی از جمله مشکین دشت استان البرز، قطعه شهدای بهشت زهرا، خیابان جیحون، شهرک غرب و ... جلوی دوربین رفت. این فیلم اواخر اسفندماه با فیلمبرداری سکانس‌هایی در فرودگاه امام خمینی به پایان رسید.

فیلمنامه «کاتیوشا» را مهدی علی میرزایی و علی عطشانی بر اساس طرحی از مهراب قاسم‌خانی نوشته‌اند.

هادی حجازی فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد، میترا دهقانی، مریم سعیدی، امید منصورفلاح، رادمهر روحانی، سحر خزائیلی، آیلار توکلی، پرهام کریمی، داریوش آقایی، علی محمودی، فاطمه مرتاضی، بیتا عطشانی، غزل یگانگی، المیرا صادق‌پور و آرتین حیدری بازیگران «کاتیوشا» هستند.

در خلاصه قصه کمدی «کاتیوشا» آمده است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.»

دیگر فیلم طنز تازه اکران شده این روز‌ها «دم سرخ ها» به کارگردانی آرش معیریان است که به سرگروهی پردیس «باغ کتاب» نمایش خود را آغاز کرده است.

جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، اصغر سمسارزاده، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، عباس جمشیدی فر و شهین تسلیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«دُم سرخ ها» یک فیلم کمدی است که به دغدغه و مشکلات جوانان می‌پردازد و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم….»

«من دیوانه نیستم» عنوان سومین فیلم طنز این روز‌های سینما است که کارگردانی و نویسندگی آن را علیرضا امینی بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم کمدی آمده است: «تعدادی بیمار روانی در آسایشگاهی وسط جزیره‌ای در شمال کشور زندگی را روایت می‌کنند و….»

مهران احمدی، مجید صالحی، برزو ارجمند، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، سیروس کهوری‌نژاد، محمدرضا داوودنژاد، دانیال مقدم، امید روحانی، مهدی ماهانی و پژمان جمشیدی بازیگران فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» هستند.

به نظر می‌رسد در روز‌هایی که حال اقتصاد کشور خوب نیست هنرمندان و مدیران سینمایی تلاش می‌کنند با تولید و نمایش فیلم‌های کمدی هم بخشی از اوقات فراغت مردم را شاد کنند، هم چرخ سینما را بگردانند.

حالا با اکران این سه فیلم در واقع گیشه سینما کاملا در قرق آثار کمدی درآمده - امری که شاید در تاریخ سینمای ایران تاکنون رخ نداده بوده است - و اکنون باید ماند و دید که این ژانر سینمایی تا چه زمانی همچنان مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: