کد خبر: ۲۷۹۴۲۸
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
0
به عنوان مدیر یک کسب و کار فعال در حوزه مواد غذایی همچون رستوران یا فست فود، باید از فرصت هایی که رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اند، حداکثر استفاده را ببرید.

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری- رسانه های اجتماعی طی مدت زمانی کوتاه؛ کنترل صنایع زیادی را به دست آورده اند که عرصه مواد غذایی نیز از این تاثیرپذیری مستثنی نبوده است. در واقع این رسانه ها راهی نوین برای تبلیغات هستند چرا که کاربران فعال بیشماری را به سوی خود جذب کرده اند. حتی خود مخاطبان نیز نوعی تبلیغات برای رستوران شما محسوب می شوند. آن ها از سفارش خود عکس گرفته و با ذکر نام محل، رستوران مورد نظر را به تعداد بیشتری از کاربران معرفی می کنند به همین سادگی! امروزه رسانه های اجتماعی به تنهایی یک دنیای کاملا جدید محسوب می شوند و توجه به این موضوع بسیار مهم خواهد بود.

به عنوان مدیر یک کسب و کار فعال در حوزه مواد غذایی همچون رستوران یا فست فود، باید از فرصت هایی که رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اند، حداکثر استفاده را ببرید. هرچه اطلاعات کامل تری در این خصوص به دست آورید، با تعداد بیشتری مشتری که همگی رستوران شما را برای یک تجربه دلنشین انتخاب می کنند رو به رو خواهید شد.

 برای شروع باید بدانید که چه گزینه هایی در اختیار دارید. به عنوان مثال اگر فردی مسلط بر سیستم های رایانه ای و فضای مجازی می شناسید، بهتر است مسئولیت تبلیغات در رسانه های اجتماعی و مدیریت اکانت های کاربری رستوران خود را به وی بسپارید. البته این مورد در شرایطی است که چنین امکانی را داشته باشید و ضروری نیست، بلکه تنها کار شما را آسان و احتمالا با کیفیت تر خواهد کرد.

 از طرفی در انتخاب فرد مذکور باید نکته ای بسیار مهم را در نظر داشته باشید و آن هم خلاقیت بالا است! موفقیت در رسانه های اجتماعی نیازمند به کار گیری ابتکار و نوآوری خواهد بود، به ویژه که روز به روز بر تعداد اکانت های فعال در حوزه های مختلف افزوده می شود. اگر شخص اشتباهی را گزینش کنید، زمان زیادی را مدیریت صفحات مجازی رستوران شما اختصاص نخواهد داد و نتیجه مورد انتظار به دست نخواهد آمد.

رسانه های اجتماعی و رستوران ها 

نکته مهم دیگر انتخاب صحیح رسانه اجتماعی است. در واقع پلت فرمی که برای ساخت اکانت رستوران خود برگزیده اید، باید به گونه ای باشد که از هر نظر ارزش زمان اختصاص یافته به آن را داشته باشد نه این که وقت خود را تلف کنید! پس از بررسی های کامل، بهترین رسانه اجتماعی را از نظر تعداد مخاطبان و همچنین هزینه ای که نیاز دارد کشف کرده و ایده هایی که در ذهن دارید را رو کنید. به یاد داشته باشید که یک اکانت فعال و موفق بهتر از چندین اکانت مختلف و بدون بازده خواهد بود. در ادامه به ذکر نکات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.

 رسانه های اجتماعی و رستوران ها


رسانه اجتماعی و غذا؛ آیا جفتی ایده آل هستند؟

بر اساس یک بررسی که اخیرا در آمریکا صورت گرفته است، 50 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با یک وعده غذایی خاص از طریق رسانه های اجتماعی آشنا شده اند. 10 درصد از آن ها نیز طی یک سال گذشته دست کم یکی از اپلیکیشن های مرتبط با مواد غذایی را دانلود کرده اند. این آمارها نشانگر افزایش علاقه مردم آمریکا به عضویت در اکانت های غذایی رسانه های اجتماعی مانند رستورانهای مختلف است. از طرفی بیش از 30 درصد کاربران رسانه های اجتماعی در ساعات استراحت خود در منزل از توییتر و فیس بوک استفاده می کنند. این در حالی است که 20 درصد نیز حین صرف یک وعده غذایی در رستوران دلخواه خود، در شبکه های اجتماعی مختلف گشت می زنند. همانطور که انتظار می رود، جوانان با محدوده سنی 18 الی  سال32، اعضای فعال رسانه های اجتماعی را تشکیل می دهند. این افراد حدود 47 درصد از جمعیت نمونه را به خود اختصاص می دهند.

35 درصد از مصرف کنندگان حین صرف وعده غذایی در بیرون از منزل به دوستان خود پیام می دهند، 21 درصد به دنبال غذاهای متفاوت و جدید می گردند و حدود 41 درصد از طریق وب سایت های جدید و اپ های مختلف اطلاعات بیشتری از غذاها به دست می آورند.

غذاهای فوتوژنیک

همانطور که می دانید امروزه شاهد روندی رو به رشد به سوی عکاسی از غذاهای رستورانی و به اشتراک گذاری آنها در رسانه های اجتماعی هستیم. این موضوع نتیجه تلفیق علاقه مردم به غذاهای سالم، عکاسی و در عین حال فضای مجازی خواهد بود. تحقیقات حاکی از آن است که 72 درصد عکس های به اشتراگ گذاشته شده، از وعده های غذایی اصلی و اغلب شام هستند. از طرفی این تصاویر حاصل فعالیت حدودا 25 درصد از کاربران فعال است که به طور مرتب عکس وعده های غذایی خود را پست می کنند. جالب است بدانید که 22 درصد افراد به خاطر مستند سازی از غذای خود عکس می گیرند، در حالی که 16 درصد برای تفریح و یا ثبت یک رویداد خاص این کار را انجام می دهند.

این آمارها نشان می دهد که با روندی در حال تغییر رو به رو هستیم چرا که هر روزه تعداد بیشتری از مردم برای تحقیق در زمینه مواد غذایی و دستور العمل های جدید پخت به اینترنت مراجعه می کنند. 46 درصد مشتریان گشت و گذار در منوهای مجازی را ترجیح می دهند، برخلاف این دسته 31 درصد همان منوهای کاغذی با حال و هوای کلاسیک قدیم را می پسندند. اما از آن جایی که تمایل به سمت منوهای الکترونیکی و همچنین جست و جو در فضای اینترنت بر حالت به اصطلاح سنتی غلبه دارد، اکانت های غذایی و وب سایت های مرتبط به محبوبیت زیادی میان مردم دست یافته اند. در این میان رسانه های اجتماعی و یا وب سایت هایی که امکان به اشتراک گذاری تجارب مخاطبان را فراهم می کنند، طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

 رسانه های اجتماعی و رستوران ها

اکنون که ذهنیت کاملی پیرامون نقش مهم رسانه های اجتماعی در موفقیت کسب و کارهای غذایی همچون رستورانها به دست آورده ایم، به سراغ آمارهای ارزشمند دیگری خواهیم رفت. اعداد و ارقامی که در ادامه توضیح داده خواهند شد، در ارتباط با بازاریابی رسانه های اجتماعی بوده و می توانند مدیریتی موثر را در سال 2018 رقم بزنند.

آمار کلی

- در سال 2017 شمار کاربران جهانی رسانه های اجتماعی، 2.80 میلیارد نفر گزارش شده است که معادل نفوذ 37 درصدی فضای مجازی میان مردم خواهد بود.

- احتمال دنبال کردن یک برند خاص در شبکه های اجتماعی توسط کاربران جوان (18 الی 34 سال) بسیار بیشتر از دیگر رده های سنی خواهد بود و تا 95 درصد نیز می رسد. از این رو شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا بهتر از قبل قادر به جلب نظر آنها باشید.

- 71 درصد از مخاطبان که تجربه خوبی از خدمات ارائه شده در رسانه های اجتماعی دارند، آن را با نزدیکان خود به اشتراک می گذارند. بدین ترتیب اگر از فضای مجازی به عنوان یک فرصت فوق العاده بهره برداری کنید، روز به روز بر تعداد مخاطبان رستوران خود خواهید افزود.

- 2.56 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی که از تلفن همراه خود برای این منظور استفاده می کنند در سراسر جهان وجود دارد و روزانه 1 میلیون کاربر جدید نیز به این رقم افزوده می شود. کاربران به طور متوسط 69 درصد از زمان رسانه ای خود را به گوشی های همراه هوشمند اختصاص می دهند. این آمارها نشان می دهد که بررسی دقیق و انتخاب بهترین پلت فرم اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

- 96 درصد افرادی که در فضای مجازی پیرامون برندهای مختلف بحث می کنند، اکانت مربوط به برند مذکور را دنبال نکرده اند. این موضوع زنگ هشداری برای کسب و کارهای متفاوت است. در واقع باید از کانال تلگرامی و یا اکانت اینستاگرام خود فراتر روید و امکان تبلیغات در صفحات پرمخاطب را نیز در نظر داشته باشید.

- احتمال به اشتراک گذاری محتواهای بصری در رسانه های اجتماعی 40 برابر بیشتر از مدل های دیگر است. با این وجود می توانید با کمی خلاقیت، محتواهای متمایز خلق کنید و بدین ترتیب بازاریابی موثرتری از کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.

آمار فیس بوک

- در سال 2015، فیس بوک 52 درصد از خرید های آنلاین و آفلاین مصرف کنندگان را تحت تاثیر خود قرار داده بود که در مقایسه با 36 درصد سال 2014، روندی افزایشی داشته است. مدیریت اصولی اکانت های اجتماعی یک کسب و کار، تاثیر مستقیم بر رفتار خرید مشتریان دارد.

- در حال حاضر بیش از 50 میلیون کسب و کار کوچک از طریق فیس بوک با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند. تعداد 4 میلیون از این کسب و کارها نیز برای تبلیغات از فیس بوک کمک می گیرند. آمارها نشان می دهند که بازاریابی در رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک می تواند با سرعت بیشتری یک کسب و کار کوچک یا تازه کار را به پیشرفت نزدیک کند.

- در فوریه 2016 بیش از 4.4 میلیون ویدئو به طور مستقیم در فیس بوک آپلود شده اند که بیش از 199 میلیارد بار بازدید داشته است. ویدئو مارکتینگ یکی از اصلی ترین ابزار های بازاریابی است که می تواند برند یک کسب و کار را ظرف مدت زمانی کوتاه به تعداد زیادی از مخاطبان معرفی کند.

- بهترین زمان به اشتراک گذاری یک پست در فیس بوک، ساعت 3:00 بعد از ظهر روز چهارشنبه است. دیگر ساعات بهینه شامل 12:00 الی 13:00 ظهر در روز های شنبه و یکشنبه و همچنین 13:00 الی 16:00 در روز های پنجشنبه و جمعه خواهد بود. البته می توان از ابزارهایی مانند Buffer یا Timely هم استفاده کرد که به کمک آن ها اشتراک گذاری پستها به صورت خودکار برنامه ریزی می شود.

آمار توییتر

- 78 درصد از افرادی که انتقاد و یا شکایت خود از یک برند را در توییتر مطرح می کنند، انتظار پاسخ طی یک ساعت اول را خواهند داشت. فرقی نمی کند اکانت کسب و کار شما در کدامیک از شبکه های اجتماعی ساخته شده است، باید همیشه در دسترس مخاطبان و فعال باشید.

- جمعا 1.3 میلیارد اکانت در توییتر وجود دارد اما تنها 328 میلیون از آن ها فعال هستند. باتوجه به پیش بینی های موسسه بازاریابی محتوا در سال 2016، از آن جایی که سرعت رشد عضویت در توییتر افت کرده است، این شبکه اجتماعی از طریق افزایش تبلیغات قیمت سهام خود را افزایش خواهد داد. بدین ترتیب می توانید برای معرفی بهتر کسب و کار خود، از توییتر کمک بگیرید.

- امروزه توییتر یک رقیب جدی برای خود دارد. ردیت تاکنون چندین بار جایگاه توییتر در رتبه سوم (میان 10 شبکه اجتماعی برتر بر اساس میزان بازدید) را پشت سر گذاشته است.

آمار اینستاگرام

- برندهای برتر در اینستاگرام شاهد نرخ مشارکت 4.21 درصد به ازای هر دنبال کننده هستند که 58 برابر بیشتر از فیس بوک و 120 برابر بیشتر از توییتر است. از این رو اینستاگرام تبدیل به یک پلت فرم قدرتمند برای بازاریابی شده و دیگر نمی توان قابلیت مهم آن در این زمینه را نادیده گرفت.

- 90 درصد از کاربران اینستاگرام زیر 35 سال سن دارند. از این رو می توان آن را یک رسانه اجتماعی موفق به شمار آورد که طرفداران فناوری را هدف گرفته است. 32 درصد نوجوانان اینستاگرام را مهم ترین شبکه اجتماعی می دانند. کاربران خانم اینترنت بیش از آقایان به استفاده از اینستاگرام علاقه مند هستند. (38 درصد در برابر 26 درصد)

- محصولات بازاریابی شده در اینستاگرام بیشترین مشارکت از نظر محتوا را میان 200 برند تجاری برتر به دست آورده اند. در واقع کاربرانی که در اکانت برندهای مورد نظر عضو هستند، این واقعیت را پذیرفته اند که ممکن است هر لحظه در معرض تبلیغات یک محصول جدید قرار بگیرند.

- پست هایی که در آنها یک کاربر دیگر و یا یک مکان خاص "تگ" (همان برچسب گذاری) می شوند، نرخ مشارکت بالاتری از جانب مخاطبان خواهند داشت. شما نیز می توانید از واقعیت به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

آمار یوتیوب

- 1.5 میلیارد کاربر فعال در یوتیوب وجود دارند که حداقل یک بار در ماه از این وب سایت بازدید می کنند. البته این 1.5 میلیارد نفر در یوتیوب عضو هستند و با افرادی که تنها از سایت دیدن خواهند کرد، متمایز می شوند.

- در سال 2015، یوتیوب 40 میلیارد نمایش تمام وقت را منتشر کرد که همگی در ارتباط با محتواهای برند محور بوده اند. این مسئله نشان می دهد که بازاریابی ویدئویی تبدیل به عنصری ضروری برای تمامی کسب و کارهای فعال شده است.

- بیش از نصف بازدیدهای یوتیوب از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود و میانگین استفاده از تلفن همراه برای این منظور بیشتر از 40 دقیقه گزارش شده است. بدین ترتیب برندهای مختلف این فرصت را در اختیار دارند که مخاطبان را در همه حال غافلگیر کنند!  


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: