کد خبر: ۲۸۲۷۳۳
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
0
اجازه چین از WTO برای مجازت 7 میلیارد دلاری آمریکا!پول‌نیوز - چین به سازمان تجارت جهانی (WTO) اعلام کرد که می‌خواهد به تلافی عدم پایبندی واشنگتن به حکم مربوط به اختلاف سر تعرفه‌های دامپینگ آمریکا، هفت میلیارد دلار در سال روی این کشور تحریم اعمال کند.

درخواست برای اجازه از WTO برای معرفی این تحریم‌ها احتمالا به سال‌ها کشمکش حقوقی سر پرونده این مجازات و میزان آن منتهی می‌شود.

چین این شکایت را در سال ۲۰۱۳ مطرح کرد و درباره تعرفه‌های دامپینگ آمریکا روی صنایع متعدد از جمله ماشین آلات و الکترونیک، صنعت فلزات و مواد معدنی با ارزش صادرات سالانه ۸.۴ میلیارد دلار در آن زمان شکایت کرد.

در درخواست اجازه چین که از سوی WTO منتشر شده، آمده است که جدیدترین آمار نشان می‌دهد این کشور سالانه ۷.۰۴۳ میلیارد دلار خسارت متحمل شده و بنابراین طبق مقررات WTO، خواستار دریافت اجازه برای ایجاد موانع تجاری روی کالاهای آمریکایی به ارزش مشابه است.

چین در اختلافی در سال ۲۰۱۶ برنده حکم WTO شد و حکم مذکور سال گذشته مجددا تایید شد.

این پرونده مربوط به شیوه محاسبه دامپینگ صادرات چینی که به کالاهای ساخت آمریکا در بازار این کشور آسیب می‌زند از سوی وزارت بازرگانی آمریکا بود.

شیوه محاسبه آمریکا در پرونده‌های متعددی که در WTO مطرح شده، غیرقانونی شناخته شده است.

این احکام بود که سبب شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا کمپین اصلاحات WTO را راه اندازی کند و ماه گذشته اعلام کرد اگر این نهاد تغییر نکند، آمریکا ممکن است از آن خارج شود.

بر اساس گزارش رویترز، چین ماه گذشته به WTO گفت مهلت تعیین شده برای آمریکا برای عمل به حکم صادره در ۲۲ اوت منقضی شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: