April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۴۷۴۶
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
0
سازمان تجارت جهانی پیش بینی خود از تجارت جهان را کاهش دادپول‌نیوز - سازمان تجارت جهانی گزارش داد به دلیل موانع تجاری موجود در جهان و محدودتر شدن تجارت بین کشورها تا پایان سال جاری شاهد افت میزان دادوستد در جهان خواهیم بود و این روند در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد داشت.

سازمان تجارت جهانی در آخرین گزارش خود اعلام کرد: عدم اطمینان موجود در تجارت جهانی و همچنین اعمال محدودیت‌های اعتباری بیشتر در بازارهای بین‌المللی به افت دادوستد بین کشورها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ منجر خواهد شد.

در این گزارش آمده است؛ مبادله بین کشورها و در کل تجارت بین‌الملل روندی افزایشی را خواهد پیمود، اما سرعت آن کمتر از میزان پیش‌بینی‌ شده قبلی است.

پیشتر و در روز ۱۲ آوریل سازمان تجارت جهانی رشد تجارت در جهان را در سال ۲۰۱۸، ۴.۴ درصد پیش‌بینی کرده بود که در گزارش جدید این رقم چیزی بین ۳.۴ و ۴.۴ درصد پیش‌بینی شده است.

این سازمان همچنین پیش‌بینی خود نسبت به رشد تجارت برای سال ۲۰۱۹ در جهان را به دلیل افت تولید ناخالص داخلی به ۳.۷ درصد کاهش داد.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است: تشدید مناقشات تجاری و یا به عبارت دیگر گسترش جنگ تجاری بین اقتصادهای بزرگ جهان، بزرگ‌ترین خطر را برای تجارت در جهان ایجاد می‌کند اما در عین حال تشدید سیاست‌های پولی در کنار بحران‌های مالی می‌تواند به کاهش تولید ناخالص داخلی و بی‌ثباتی تجارت منجر شود.

روبرتو آزودو، مدیرعامل سازمان تجارت جهانی گفت: علی‌رغم آنکه رشد تجارت در جهان هم‌چنان قابل قبول است، اما این کاهش پیش‌بینی نشان‌دهنده تأثیر مناقشات تجاری بین اقتصادهای بزرگ جهان است و به همین دلیل دولت‌ها باید بیش از همیشه باید به سمت حل اختلافات خود بروند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: